Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

TheoSr

Voorstellen Sinds juli 2013 gebruik ik een CI, eerst een tijdelijke Neptune, nu een Naida. Ik zit dus nog steeds in de leerperiode, maar ben toch al blij met de bereikte resultaten. Al valt het niet altijd mee.Getrouwd, twee kinderen en inmiddels zes kleinkinderen.Mijn leeftijd is 65, ik woon in Friesland en heb een oude motor en varen met onze motorzeiler als hobby. Mijn beroep was het opzetten en in stand houden van Kwaliteits, Arbo en Milieu zorgsystemen. Nu gepensioneerd.

Comments

  • Hallo Theo,

    Ik lees dat jij de Naída processor hebt van AB?
    Ik zit er nog steeds op te wachten en ben nieuwsgierig naar jouw ervaring.
    Eerst een Neptune en nu een Naída? Hoe heb je dit ervaren en is er een verbetering in het spraakverstaan?

    Cora
  • De Naida met de grootste accu doet het een hele dag. Neptune nooit meer dan 8uur op een AAA accu. Naida veel minder windgeruis met de Tmic. Geluid klinkt beter, maar dat is subjectief. Neptune zat met de clip goed vast. Naida hangt los aan het oor en valt er wel eens af. Daarom op de boot een koordje eraan gemaakt. Naida heeft piepkleine knopjes, lastiger dan Neptune. Naida wint het door geluidkwaliteit en draagcomfort.
    Ik moet nog veel verder wennen, maar ik denk nu al dat de Naida een beter apparaat is met meer mogelijkheden
    Groet,
    Theo
  • Hallo Theo,

    Vorige week kreeg ik een mailtje van het ziekenhuis of ik de kleur maar wilde uitzoeken voor de Naída Q70
    Hij wordt besteld voor mij. Ik heb meteen gevraagd wanneer ik weer een oproep zou krijgen om langs te komen. Dat blijkt dus februari 2014 te zijn.
    Ze gaan kijken of het eerder kan.

    Ik ga dus afwachten wanneer dat is en wat het verschil is met de huidige Harmony, die ik nu heb.
    Ik ben benieuwd!

    Groeten,
    Cora
  • Originally posted by: TheoSr De Naida met de grootste accu doet het een hele dag. Neptune nooit meer dan 8uur op een AAA accu. Naida veel minder windgeruis met de Tmic. Geluid klinkt beter, maar dat is subjectief. Neptune zat met de clip goed vast. Naida hangt los aan het oor en valt er wel eens af. Daarom op de boot een koordje eraan gemaakt. Naida heeft piepkleine knopjes, lastiger dan Neptune. Naida wint het door geluidkwaliteit en draagcomfort. Ik moet nog veel verder wennen, maar ik denk nu al dat de Naida een beter apparaat is met meer mogelijkheden Groet, Theo
    tip: vraag je audioloog om Optima. Kleine batterijen gaan dan een dag mee en grote twee dagen. Verbaast me dat je blijkbaar nog geen Optima hebt.

    Gebruik je trouwens ook ClearVoice? Ik draag nog de Harmony (vorige achter-het-oorprocessor van AB) maar ik heb met ClearVoice helemaal geen last vd wind meer.

    Verder zou je eens op de site van Labformaat kunnen kijken. Hier kun je een zogenaamd steunframe voor de Naida laten aanmeten. Dit is een oorstukje waarmee je Naida steviger op je hoofd blijft zitten.

    Succes en veel plezier met je ontdekkingsreis. Mooi hè, een CI? image

    Groet, Renske

  • Originally posted by: aroc Hallo Theo, Vorige week kreeg ik een mailtje van het ziekenhuis of ik de kleur maar wilde uitzoeken voor de Naída Q70 Hij wordt besteld voor mij. Ik heb meteen gevraagd wanneer ik weer een oproep zou krijgen om langs te komen. Dat blijkt dus februari 2014 te zijn. Ze gaan kijken of het eerder kan. Ik ga dus afwachten wanneer dat is en wat het verschil is met de huidige Harmony, die ik nu heb. Ik ben benieuwd! Groeten, Cora

    ik lees positieve ervaringen. Het geluid zou helderder klinken. Bovendien kun je met de Naida gebruikmaken van UltraZoom, wat in combinatie met ClearVoice veel winst in spraakverstaan moet opleveren in rumoerige situaties.

    Ik kom in maart in aanmerking voor de Naida, kan niet wachten image Welke kleur heb je gekozen? Ik ga zelf voor wit, na altijd beige toestellen te hebben gedragen.

  • Hallo Renske,

    Ik heb nog niets van het ziekenhuis gehoord dus ik ga er voorlopig maar vanuit dat het februari gaat worden.
    Ik heb voor de kleur ruby ( robijnrood) gekozen.
    Ik maak ook nog gebruik van een hoortoestel Phonak Nadía IIIUP in de kleur zilver/zwart en een zwart oorstukje!
    Kan iedereen zien dat ik slechthorend ben!

    Cora
  • Ik heb niet meer gereageerd omdat ik pas in december weer bij de audioloog langs ga. Tot die tijd verandert er niets. Ik heb voor de kleur zilvergrijs gekozen met een dark sienna spoel en een zwarte kabel. Die laatste twee zijn nog niet in de juiste kleur aanwezig, maar daar hoor je gelukkig niets van. Moet allemaal te zijner tijd goed komen. Het gepriegel met die kleine knopjes blijft wel erg lastig, daarom hoop ik nu op een afstandsbediening. Na 10 december weet ik meer.tot die tijd ga ik gewoon verder wennen,Theo
Sign In or Register to comment.