Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Even voorstellen!

Hallo,

Een aantal van jullie kennen mij misschien al via groepen op Facebook, Twitter of andere fora, maar ik zal me toch nog even voorstellen image

Ik ben Renske, bijna 30 jaar en ik werk als redacteur bij een grote landelijke onderwijsinstelling. Ik heb sinds 2009 een CI (Harmony) en ben pas vorige week overgestapt van HiRes op HiRes Fidelity 120, na eerst bang gepraat te zijn door mijn audioloog dat veel mensen moeite hadden eraan te wennen. Ik had dit programma echter nodig om gebruik te kunnen maken van ClearVoice en Optima, dus ik besloot het toch te proberen. En het gaat erg goed, zo goed dat ik heb besloten dat ik dit programma wil houden image in maart hoop ik de Naída te krijgen, daar heb ik erg veel zin in image

Verder ben ik als mentor aangesloten bij de Bionic Ear Association en ik ben ook lid van de grote broer van dit forum, het Amerikaanse Hearingjourney.

Groetjes en tot ziens op dit forum of face to face! image

Renske

Comments

  • Hallo Renske,

    Ik ben je naam inderdaad eerder tegengekomen op een ander forum.
    Ik heb sinds dit jaar een CI ( Harmony) en de nieuwe Naída Q70 is besteld en wordt omgeruild. Wanneer weet ik nog niet maar dat hoor ik nog wel.

    Wat ik graag wil wten wat HiRes is/doet. Ik heb , ik dacht in augustus, bij het afstellen even een ander programma te horen gekregen. Dat was op dat moment zoveel herrie dat werd geadviseerd dit niet te doen.
    Advies: Probeer het later nog een keer.
    Is HiRes een programma wat instelbaar is op de Harmony?

    Misschien komen wij elkaar nog wel eens tegen want ik ben van plan om werkzaamheden te gaan verrichten voor OPCI.

    Groeten,
    Cora
  • Originally posted by: aroc Hallo Renske, Ik ben je naam inderdaad eerder tegengekomen op een ander forum. Ik heb sinds dit jaar een CI ( Harmony) en de nieuwe Naída Q70 is besteld en wordt omgeruild. Wanneer weet ik nog niet maar dat hoor ik nog wel. Wat ik graag wil wten wat HiRes is/doet. Ik heb , ik dacht in augustus, bij het afstellen even een ander programma te horen gekregen. Dat was op dat moment zoveel herrie dat werd geadviseerd dit niet te doen. Advies: Probeer het later nog een keer. Is HiRes een programma wat instelbaar is op de Harmony? Misschien komen wij elkaar nog wel eens tegen want ik ben van plan om werkzaamheden te gaan verrichten voor OPCI. Groeten, Cora

    Hallo Cora,

    spannend dat je binnenkort ook de Naída krijgt! Benieuwd hoe deze je bevalt image

    HiRes is de voorloper van HiRes Fidelity 120. Dit is een beter en 'voller' programma en alle nieuwe strategieën zoals ClearVoice en Optima zijn op dit programma gebouwd. Ik heb het inmiddels zo'n 3 weken en ik ben helemaal gewend. Het volume is ook opgeschroefd en ik merk dat ik nu veel meer hoor dan voorheen. Het verschil is zo groot dat ik nu een tweede revalidatieperiode doormaak: ik hoor een speld vallen, ik hoor m'n collega komkommer kauwen etc. Muziek klonk al vrij goed voor mij, maar ik hoor nu meer details. Ik heb sinds maandag ClearVoice. Ook weer erg wennen, maar nu, op dag 2, merk ik al dat het weer beter gaat dan gisteren. Het is zo fijn om op kantoor het geruis van de computers niet meer te horen. Ik versta mijn collega's een stuk beter, ook zonder spraakafzien.

    Ik heb geen idee welk programma jij te horen hebt gekregen. Kan best Fidelity 120 zijn, maar dat is wel een programma waar mensen vaak aan moeten wennen, zeker als ze lang HiRes of een vd voorlopers gebruikt hebben.

  • Hallo Renske,

    Ik maak uitsluitend gebruik van Clear Voice. De andere programma's gebruik ik momenteel helemaal niet.
    Als ik de Naída krijg dan wil ik de programma's ook aanpassen.

    Cora
  • Originally posted by: aroc Hallo Renske, Ik maak uitsluitend gebruik van Clear Voice. De andere programma's gebruik ik momenteel helemaal niet. Als ik de Naída krijg dan wil ik de programma's ook aanpassen. Cora

    dan heb je wel fidelity, want cv werkt alleen met fidelity image ik lees/hoor idd dat de meeste mensen cv als dagelijks programma gebruiken. Zat gisteren bij m'n zus in de auto en het klonk zo veel stiller, idem in de trein image

Sign In or Register to comment.