Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Helemaal nieuw hier :-)

Aanmelding CI traject voor zoontje van 5.

Ben voor het eerst op deze site , hoe het precies werkt weet ik niet, maar misschien heeft iemand advies ofzo? Tips?

onze zoon wordt in januari 5 jaar. Rechts is doof, links ernstig slechthorend & draagt alleen aan deze zijde een hoortoestel. ( Nadia SP)

Nu blijft toch zijn taal /spraak achter tov zijn intelligentie. Ons is een CI geadviseerd, als meerwaarde & makkelijker kunnen horen voor de toekomst.Minder op zijn tenen lopen...hij zit op een school voor dove & slechthorende. Een heel communicatief jochie die een ster is in verbloemen van zijn beperking...Hij praat wel, zodat hij niet hoeft te luisteren haha...

Hij lijkt het zo te redden maar hoortesten wijzen iets anders uit...we zijn blij en bang tegelijk ....dat hij het CI traject in mag....herkenbaar?

Tips?

Groet,Anne

Comments

  • Hallo Anne,

    Ik heb zelf pas sinds dit jaar een CI op rechts en op links maak ik gebruik van de Phonak Nadía IIIUP.
    Wat ik zelf heel goed merk is dat ik mij minder hoef in te spannen om iets te horen. Datzelfde zal waarschijnlijk ook voor je zoontje gelden als hij een CI zou krijgen.
    Ik heb het ook lang weten uit te stellen maar ben nu erg blij met mijn CI.
    Als het mijn kind zou zijn, zou ik er zeker voor gaan.
    Ik wens je veel sterkte bij de beslissing en laat weer wat horen als je meer weet.

    Groeten,
    Cora
  • Hallo Anne,

    Ik kan me voorstellen dat dit een dubbel gevoel geeft. Misschien vind je het prettig om in contact te komen met ouders die voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
    Je kunt 1 op 1 contact hebben met een ervaringsdeskundige, als je wil, via de Bionic ear association, op: http://apps.advancedbionics.com/ctm/nl

    wellicht dat 1 van de ouders die hier op staat, je nog wat tips kunnen geven.

    Heel veel succes met de beslissing!

    Groeten,
    Erika
Sign In or Register to comment.