Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

CI in het buitenland

Hallo,

ik sta voor het besluit om wel of niet een CI te nemen.

Ik ben slechthorend geboren (erfelijk), maar heb pas op mijn 31e voor het eerst hoorapparaten genomen. Sinds 3 jaar is mijn gehoor echter sterk verminderd, links hoor ik nu helemaal niets meer.

Met rechts kan ik nog net 1 op1 gesprekken voeren, maar voor de rest houdt het niet over, zogezegd.

Ik kom nu in aanmerking voor een CI, maar heb bij de besluitvorming te maken met een ander, bijkomend probleem : Wij gaan emigreren naar Thailand, het geboorteland van mijn vrouw. Dit besluit was al genomen voor een CI in beeld kwam. Vrouw en kinderen zijn inmiddels al geëmigreerd, voornamelijk om de integratie (school, taal) van mijn 2 kleine kinderen zo spoedig mogelijk te laten verlopen.

Wat is nu mijn probleem :

Indien ik nu voor een CI zou kiezen en na de revalidatie naar Thailand ga verhuizen, kan ik nergens meer op terugvallen ingeval van storingen of andere mogelijke problemen. Ik ben dan niet meer verzekerd bij een NL-verzekeraar en in Thailand is dit niet meer mogelijk omdat het een bestaande aandoening is, die niet te verzekeren is.

Ik moet dus maar hopen dat de CI zo lang mogelijk mee zal gaan plus de huidige onzekerheid of een CI wel een verbetering zal zijn.

Als ik geen CI neem, zal ik met mijn huidige hoorapparaat verder moeten, wat ook niet overhoudt.

Ik besef dat dit slechts voor weinigen een thema is, maar ik wil toch vragen of er mensen zijn met ervaring met een CI in het buitenland en wat te doen bij problemen hiermee ?

Sign In or Register to comment.