Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Upgrade naar Naida

Keuze accu, T-mic en kabels

Hoi allemaal,

vandaag zo gelukkig dat ik het bestelformulier voor mijn nieuwe processor in mag vullen.

de eerste keer was het makkelijk. Kies merk; kast of oor; kies kleur. Vervolgens kreeg je alles geleverd.

nu moet je veel meer kiezen. Merk staat vast en kan niet veranderd worden. Kast of oor is nu de keuze: PSP ; Neptune ; of Naida voor oor. Deze keuze vind ik ook nog eenvoudig. Hoewel de Neptune echt geweldig is en ik er in het zwembad mee gedoken heb, kies ik toch voor de Naida.

Daarna wordt het echt ingewikkeld. kleur gaat nog net, maar wie kan mij adviseren welke afmeting accu ik zou moeten nemen. (Of welke kozen jullie en waarom). Vervolgens, welke t-mic, klein, medium of groot. (Wat was jullie overweging) en welke lengte kabel?

ik ben nieuwsgierig wat jullie hebben gekozen, waarom en hoe jullie dat ervaren in het dagelijks gebruik.

groetjes,

Arno

Comments

  • Ha Arno,
    ik heb gekozen voor 1 grote en 2 kleine accu's. Ik vind die kleine zelf toch iets fijner, maar wilde ook 1 grote voor wanneer ik lange dagen maak. Sinds er een energiebesparend 'programma' op zit, Optima, gaan de accu's wel veel langer mee en kan ik ook met die kleine ook een hele dag doen.

    Ik had trouwens geen idee dat je ook kon kiezen uit verschillende t-mics of kabels. Daar werd mij niet om gevraagd dus ik heb dat genomen als het was. hihi. Ik heb een heel korte kabel.

    Gaaf dat je weer een nieuwe krijgt, ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen!

    Veel groeten,
    Frances
  • Hallo Arno,

    Ik heb ook inmiddels een Naída van AB. Ik heb alleen de kleur uitgekozen en aangegeven de grote accu's te willen hebben. Ik heb de grote accu's gekozen daar ik vaak lange dagen heb. Ik heb een overzicht gemaakt van de gebruiksduur van mijn accu's en dan zie ik dat ik door de weeks mijn CI 16-17 per dag gebruik.
    Verder is mij ook nooit gevraagd om kabellengte en ik heb ook een korte kabel.
    Wat ik wel jammer vond was dat niet elke hoofdstukje verkrijgbaar is/was in dezelfde kleur als de oorhanger.

    Ik ondervind op dit moment veel problemen met mijn accu's want soms gaat een accu maar 4-5 uur mee en soms 17 uur. Met de Harmony was dat toch een ander verhaal want die gingen gewoon een etmaal mee en dan was die nog niet leeg.
    Ik moet komende donderdag weer heen voor de jaarlijkse controle en de laatste gehoortesten in het kader van het onderzoek waar ik aan meewerk.
    Inmiddels weet ik dat bij mij de accuduuur waarschijnlijk niet is ingesteld. Verder zijn ook de piepjes niet ingesteld die aangeven einde accuduur, volume en schakelen programma's.
    Ik heb dus komende donderdag een aardig "verlanglijstje" voor het AC!

    Ook wat de t-mic betreft had ik geen keuze en volgens mij zit er in de doos nog een andere. Als dit zo is dan moet ik dat nog maar eens uitproberen. Ik vind het raar dat Frances bijv. wel 3 accu's heeft gekregen want bij mij waren dat er 2.
    Bij de toebehoren zit ook nog een reserve houder voor 2 batterijen ( 675).

    Ik vind het raar dat er blijkbaar onderling vershillen zijn hoe de processor ( Naída) wordt geleverd.
    Gaan de AC's hier verschillend mee om of doet AB dit?
    Arno, ik neem aan dat we nog wel van je horen hoe het allemaal is gegaan en hoe de Naída jou bevalt?

    Cora
  • Daar ben ik weer.

    Inmiddels weer in het ziekenhuis geweest en de processor is aangepast. Ik hoor nu de piepjes bij het schakelen van programma's en met het regelen van het volume.
    Tevens is er een extra programma gemaakt met de spaarstand voorde accu's.
    Ik heb een Excel bestandje gemaakt en heb zo een overzicht van de accuduur.
    Met dit programma ben ik de duur aan het uittesten. Het gaat nu prima want ik doe nu gewoon 16 uur met een accu en dan knippert hij nog steeds 3x.
    Een enorme verbetering dus.
    Alleen dit programma is iets anders ingesteld dan mijn oorspronkelijke instelling.
    Binnenkort weer een afspraak maken en dan alle programma's aanpassen.

    Ik heb tevens het onderzoek waar ik aan meewerk afgesloten. Ongeveer 3 uur alleen maar gehoortesten. Het spraakverstaan met CI was bijna 80% met alleen mijn hoortoestel ook 80%. Dit ligt al jaren op 65% spraakverstaan.
    Wat ik mij afvraag is of mijn CI hier aan bijgedragen heeft.
    Het spraakverstaan met mijn hoortoestel en Ci ligt nu op 95-98%
    Waar ik mijzelf en ook de arts-onderzoeker over hebben verbaasd is dat ik weer behoorlijk goed richting kan bepalen. Voorheen met alleen mijn hoortoestel kwam alles natuurlijk van 1 kant daar mijn andere oor nagenoeg doof was. Nu kan ik weer bepalen waar geluid vandaan komt!

    @Arno
    Heb jij nu inmiddels al je Naída?
    Je laat het ons toch wel even weten als het zover is en hoe die bevalt?

    Cora
  • We zijn inmiddels al weer een tijdje verder. Als je wacht lijkt de tijd veel langzamer te gaan. Ik heb mijn keuze gemaakt en ga voor 2 kleine accu's en 1 grote. Een medium T-mic en wat korte kabeltjes.
    Meteen na het insturen van het formulier kreeg ik reactie terug met een nieuwe vragenlijst hoe het ging met de ci en wie ik eventueel wilde spreken bij het omwisselen. Daarna werd het stil.
    Na een keer gebeld te hebben en vervolgens weer stilte heb ik vanmorgen opnieuw gebeld en kreeg te horen dat de afspraak gepland staat voor 27 mei.
    Vlak voor de zomer dus een upgrade. Ben benieuwd hoe het gaat klinken!!!
  • Spannend, ben benieuwd of je net als ik heel enthousiast gaat worden voor de Naida. Lees het t.z.t. wel. Groet, Henk

  • Ha Henk,
    Ik hoop het ook, maar ik heb nu nog zoiets van: niets of niemand doet het beter dan mijn Harmony.
  • Logisch, zeker als je zoals je verknocht ben geraakt aan je vertrouwde Harmony. Voelt vast als een beetje afscheid nemen van een wel heel belangrijk deel van jezelf. Het is nu eenmal zo, je weet wat je hebt en nog geen idee wat je krijgt. Maar..... ik hoop, verwacht, en vooral wens je net zoveel plezier met de Naida.

    Groet,

    Henk

  • Mijn zus heeft pas geleden ook de Naida gekregen (droeg ook de Harmony) en zij vertelde dat ze ineens veel meer lage tonen hoort. En volgens mij is Renske heel blij ook met de overgang naar haar Naida. Ben benieuwd hoe het voor jou zal zijn. Veel plezier!
  • Hoi Frances, ik heb dezelfde ervaring. Lage tonen komen ook bij mij beslist veel beter binnen. In zijn algemeenheid komen de meeste tonen veel prettiger binnen, althans dat is mijn ervaring. Zo klikt bijvoorbeeld de stem van mijn partner vol voller, om maar een voorbeeld te noemen.

    Groet, Henk

  • Ik ben onlangs weer terug geweest en de instellingen en programma's zijn nu definitief ingesteld.
    In het begin had ik zoiets van: Geef mij mijn Harmony maar.
    Na wat aanloopproblemen voldoet de Naída uitstekend.
    Alles werkt nu prima en na 1 jaar de Harmony te hebben gebruikt geef ik nu toch de voorkeur aan de Naída.
    Ik ervaar juist dat ik meer hoge tonen hoor.
    Ik kan bij muziek veel beter onderscheid maken tussen de instrumenten.
    Na jaren kan ik weer genieten van muziek en dat heb ik héél lang niet meer kunnen doen.

    Cora
  • Hallo Cora, het zou mijn verhaal geweest kunnen zijn image De hoge tonen had ik al heel goed, nu ook de lage tonen. Ik herken je ervaring, het is een feestje om weer muziek te kunnen luisteren, instrumenten te kunnen onderscheiden. Zelfs, en dat is bepaald geen eenvoudig instrument, muziek van grote orgels kan ik weer uitstekend volgen en van genieten. Zeer binnenkort ga ik zelf een poging wagen weer eens een orgel te bespelen, kan razend benieuwd het me dat zal vergaan na bijna twintig jaar niet spelen. Heel veel succes de komende tijd, en geniet vooral van alle mooie geluiden. Zo is, voor mij zeker, elke dag een feestje image
    Hartelijke groet,
    Henk
  • Hallo Arno,

    Het is inmiddels 2 juni en als ik het mij goed herinner moest jij de 27e komen?
    Heb jij nu inmiddels de Naída en zo ja, hoe bevalt hij tot nu toe?
    We horen graag van je.

    Groetjes,
    Cora
  • Hallo Arno,

    Het is inmiddels 2 juni en als ik het mij goed herinner moest jij de 27e komen?
    Heb jij nu inmiddels de Naída en zo ja, hoe bevalt hij tot nu toe?
    We horen graag van je.

    Groetjes,
    Cora
Sign In or Register to comment.