Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

ook nieuw

net geopereerd

hallo

afgelopen vrijdag 4 juli is er een implantaat geplaatst aan de rechterzijde, is gedaan in het uz te gent.

ben benieud wat me te wachten staat na de fittings, eerste is op 5 augustus.

operatie viel achteraf reuze mee ,had het zelf erger voorgesteld, wel duizelig en vlug moe de dagen erna.

ik heb gekozen voor de neptune van AB.

groeten ruud

Comments

  • Dag Ruud,
    het feit dat je vier dagen na je operatie al achter de computer duikt zegt genoeg! Dat getuigt in elk geval van een prima herstel image.

    Wat spannend, 5 augustus The Day. Bij iedereen verloopt het revalidatietraject anders, dat is heel erg persoonlijk. Vooral de eerste dagen vond ik heel gek. Ik kon het geluid nog niet helemaal thuisbrengen, maar vond het heel gaaf dat ik weer zoveel hoorde. Alles maakte geluid. Mijn instelling heeft me heel erg geholpen; alles aanvaarden en omarmen en geen oordeel hebben over het geluid. Het revalideren ging bij mij heel snel! Ik heb braaf elke dag geoefend, dat is denk ik wel belangrijk. Maar je oefent ook door gewoon te praten en lekker eropuit te gaan. Het is een beetje vallen en opstaan, maar bij mij waren de peiken vele malen hoger, dan de dalen diep waren. Als je wil, kun je mijn blog lezen. De eerste blogs gaan vooral over het revalideren, zie www.zomagikhethoren.com.

    Heel veel beterschap en sterkte de aankomende weken. De stilte voor de storm!
  • Hallo is een mooie blog en interssant om te lezen, nog niet alles kunnen lezen.
    Weet iemand te vertellen wat zo'n t-com gaat kosten?
    Neem aan dat die niet vergoed word.
    Groeten ruud
  • Dag Ruud, allereerst een felicitatie. Het plaatsen van een Ci is werkelijk een hoogtepunt. En straks, 5 augustus voor je, een spannend moment. Ga er vooral van genieten! Bedenk elk geluid is er een. Ik kijk met heel veel dankbaarheid terug op de periode waarin ik mijn Ci kreeg (12-12-12). De periode van revalidatie is pittig maar zeer waardevol. Ik ben er zo blij mee joh... doe en kan vrijwel alles weer. Vergaderen, biertje pakken in het cafe, lekker kletsen, het gaat allemaal weer. Wat Frances ook al vertelde, alles aanvaarden, vel geen oordeel over het geluid, oefen consequent en wees gelukkig. Bedenk; " horen doe je zelf" . Ik bedoel daarmee, wil je een optimaal resultaat? Oefen, oefen, oefen .... probeer alles uit. Heb je vragen, stel ze altijd en overal. Mede Ci gebruikers helpen anderen dolgraag!!! Kijk ook even op de site (als je dat al niet gedaan heb) van AB, ook daar kan je contact leggen met mede- gebruikers, mentoren van AB. Heeft mij enorm geholpen. Veel sterkte en geluk de komende periode.
    Ik begreep dat je in Gent ben geopereerd, mogelijk in Belgie verzekerd? In dat geval weet ik niet zoveel over vergoedingen van je verzekeringen. Ben je in Nederland verzekerd? Dan kan ik je goed informeren over vergoedingen.
    Hartelijke groet, Henk VR
  • Hallo bedankt voor de opsteker, ik kom uit Nederland ben ook in nl verzekerd.
    Ben benieuwd en kan niet wachten.
    Heb op het moment wel af en toe een piep rechts best irritant.
    Grt ruud
  • Ik adviseer je om goed te overleggen met je Ci team over accessoires - kunnen je goed adviseren over mogelijkheden en vergoedingen. Succes volgende week.
  • Spannend dat je 5 augustus je eerste fitting hebt. Ik heb ook voor de Neptune gekozen en ben er nog steeds heel blij mee. Heb de neptune in augustus een jaar. Ik ging heel open de fittingen en revalidatie in. Ik liet alles op mij afkomen, en natuurlijk deed ik mijn best. Meer kun je ook niet doen. Vooral niet teveel willen. Want het gaat hoe dan ook in de stijgende lijn beter horen. Voor de een gaat dat langzamer dan de ander. Richt je op de positieve verhalen. Ook ik deel mijn blog met je. Daar zie je foto's en ervaringen van mijn revalidatie en mijn ervaringen met de neptune. Ik heb geen t-comm. Omdat ik dit niet nodig vind. www.opwegnaareenci.blogspot.nl veel leesplezier en heel veel succes met je revalidatie.
  • Bedankt voor de reactie, mooie blog, sinds vandaag is de piep minder geworden, is er nog wel.
    Ben benieuwd of ik de geluiden weer gaat herkennen.
    Deze weken zijn niet zo erg prettig.
  • Hoi Ruud,

    Onderweg waarschijnlijk naar je eerste fitting. Dat is heel spannend. Houdt er vooral rekening mee dat de revalidatie en het nieuwe horen een heel traject is en wat er vandaag voor geluid uit komt nog lang het eindtraject niet is. Het heeft zijn tijd nodig, gaat met ups - en downs. Ik vond het vooral een hele leuke tijd om eindelijk weer eens vooruitgang te boeken met mijn gehoor in plaats van achteruitgang. Geluiden zijn heel mooi en het zijn er heel veel.

    Succes vandaag,
    arno
  • Hallo het was een teleurstelling.
    Stonden we vanmorgen aan de balie,is afspraak verzet naar morgen.
    Ze hadden het naar een onbekend mailadres gestuurd.
    Wel jammer ik keek ernaar uit.
    Morgen maar weer opnieuw.
    Grt ruud
  • Nou, na alles wat we hebben kunnen aangeven dat je kon verwachten voor de eerste fitting stond deze er niet bij. Succes alvast voor morgen.
    Groet, Arno
  • Hallo het is inderdaad niet wat je ervan verwacht, heb nu allemaal pingels in mijn hoofd, moet er aan wennen zei ze. Hoorde wel het verschil tussen de doctor en mijn vrouw en het geklikklac van de richtingaanwijzer, maar stug blijven volhouden en wachten op volgende week. Grt ruud
  • Hoe staat het nu met de pingels en geklikklak?
  • Hallo hij staat intussen op het derde programma, pingels zijn veranderd in Mickey mouse stemmetjes,nog erg onduidelijk. De wind lijkt bubbelbad geluid.
    Moet zeggen dat ik steeds meer op merk, zoals de hond op het laminaat, een koerende duif en op een flinke afstand een autodeur hoor dichtslaan.
    Heb er best vertrouwen in, woensdag weer een fitting.
    Maar hopen dat de stemmen duidelijker gaan worden.
    Grt ruud
  • Wat spannend Ruud! Heel goed om te horen dat je steeds meer opmerkt en ontdekt. Dat wordt alsmaar meer image. Het klinkt in elk geval alsof je er positief en vol vertrouwen instaat. En dat is de beste instelling. Succes, houd ons vooral op de hoogte! En als je vragen hebt dan weet je ons te vinden.
  • Hallo meteen maar een vraag, kan je de zenuw ook overbelasten in het begin?
    Donderdag willen we bij kenissen op visite op de camping in Luxemburg, is iets van 7 uur totaal in de auto.
    Niet dat die erg veel kabaal maakt maar is toch vrij continu.
    De richtingaanwijzer voor ook steeds helderder voor mijn gevoel.
    Mooi apparaat is het eigenlijk.
    Grt ruud
  • Dat is een goede vraag! Ik denk niet dat je je gehoorzenuw kunt overbelasten in de zin dat het schadelijk is ofzo. Maar misschien zijn er mensen die daar anders over denken? Zelf werd ik in het begin wel snel moe van alle geluiden en indrukken. Wat dat betreft kun je jezelf wel overbelasten. Maar dan is het wellicht meer zo, dat je hersenen gewoon veel te verduren hebben met het verwerken van alle gegevens. Ze hebben immers lang niet meer zoveel 'geluid' hoeven te verwerken. Zelf ging ik vrij snel naar een muziekfestival met voornamelijk dubstep en toen was ik bang dat ik de boel had opgeblazen! Maar dat was gewoon te heftig en teveel informatie in korte tijd! Als het teveel wordt, zou ik je ci gewoon even wat zachter zetten of even uit. Lekker rustig image)
  • Hallo ok dan maar voorzichtig proberen.
    Ben benieuwd naar de instelling van woensdag.
    Grt ruud
  • Volkomen eens met Frances. Echt overbelasten zal niet lukken. Ik denk dat je dan voor die tijd allang de ci af gedaan hebt. Wel zal je merken dat je steeds meer geluid kan verwerken, maar dat de exacte hoeveelheid op een bepaald moment ook weer af hangt van je fysieke gesteldheid. grieperig klinkt een ci heel anders (en veel irritanter) dan wanner je lekker uitgeslapen bent.
  • Hallo aan het einde van de dag lijkt alles veel holler te klinken, waarschijnlijk door de vermoeidheid denk ik.
    Vandaag weer ingeregeld, eerst getest in een hokje met luidsprekers.
    Ging goed zei ze.
    Is nu wat harder weer en ook weer 3 programma's erin om weer op te bouwen.
    Is nog best onduidelijk.
    Hoor wel weer steeds nieuwe dingen waarvan ik niet wist dat er geluid uitkomt.
    Verstaan is nog beroerd.
    Lang in de auto is geen probleem zei ze.
    Grt ruud
  • Hallo, inmiddels de 3de fitting gehad.
    Is allemaal nu heel wat duidelijker geworden.
    Nog wel flink wennen.
    maandag eerste logopedie les.
    10 sept weer instellen.
    Heb er vertrouwen in.
    Grt ruud
  • Hoi Ruud,
    Waarschijnlijk alweer een fitting verder en wat extra logopedie. Hoe gaat het nu?
  • hallo

    een heel stuk beter.

    volgens de audioloog in gent moet ik nog meer wennen aan hardere geluiden.

    het is wel lastig nu het regelapp defect is, was hem vergeten mee te nemen naar gent vorige week, kwam er halvewege achter.

    deze week waarschijnlijk een extra fitting om hem te bekijken.

    een zendspoel is ook defect gegaan, waarschijnlijk door zweet, was niet de waterdichte.

    bellen gaat ook best goed ,vandaag zelfs buiten in de wind.

    1 okt moet ik weer aan het werk waarschijnlijk, heb er zin.

    alles is veel leuker zo.

    blijf ook nog steeds nieuwe geluiden ontdekken.

    grt ruud

  • hallo
    hier een kleine update van mij na ongeveer een jaar.
    het gaat steeds beter, ik merk nog steeds nieuwe geluiden op.
    gebruik op het werk sinds kort ook soms een portofoon, dat was een jaar of wat ook terug gewoon onmogelijk.
    versta zelfs de intercominstallatie.
    het telefoneren gaat geweldig.
    ben er blij mee.
    grt ruud.
  • Hallo Ruud,

    Goed te horen dat het allemaal zo lekker gaat.
    Ik hoor, na ruim 2,5 jaar, ook af en toe wel eens een geluid wat ik niet kan plaatsen.
    Natuurlijk veel minder dan in het begin maar toch.
    Ook fijn dat je kunt telefoneren want dat is niet voor iedereen weggelegd.
    Sterkte ermee en geniet er maar van.

    Groet,
    Cora
  • Wat fijn om te horen Ruud! Ook dat je via de portofoon en telefoon kunt communiceren, dat is een verrijking. Hoe gaat het in de meer rumoerige omgevingen?

    Geniet van de mooie geluiden.
  • hallo
    Met veel lawaai op de achtergrond blijft het lastig.
    Maar wel stukken beter dan voorheen.
    Muziek en radio gaat het nooit meer worden vrees ik.
    Mvg ruud
Sign In or Register to comment.