Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Mijn begin

Mij voorstellen

Mijn naam is Jan Karmelk, ben 72 jaar en woon in het noorden van het land.

Vorige week, 26 september, is in het UMCG een CI geplaatst achter mijn rechteroor.

Ik hoop nu met anderen, lotgenoten en experts, adviezen en ervaringen te delen.

Mijn eerste vraag is: "Komt tinnitus na de ingreep vaak voor en is dit te onderdrukken of weg te nemen?

Comments

  • Hallo Jan,

    Allereerst welkom Jan op dit forum.

    Volgens mij komt dat wel vaker voor. Ik heb het zelf ook heel kort gehad na de operatie maar nu heb ik dat niet meer. Het was voor mij een extra geluid bovenop de al bestaande Tinnitus. Deze heb ik nog steeds maar is bij mij niet erger geworden.

    Ik neem aan dat je de eerste aansluiting nog moet krijgen?

    Groet,
    Cora
  • Dag Cora,

    inderdaad, dat gebeurt over 5 of 6 weken. Wel is tijdens de operatie de boel gecheckt, technisch is alles in orde.
    Gisteren voor controle geweest en toen zijn de hechtingen verwijderd. Volgens dr. Free, mijn behandelend arts is alles in orde en moet ik over een half jaar bij haar terugkomen. Ik heb aan haar ook gevraagd over tinnitus en de ervaring is dat het dempt in de tijd. Hetzelfde geldt ook voor het onvaste ter been zijn. De eerste dagen was ik niet duizelig, mar liep als een dronken vent en moest mij tijdens lopen regelmatig ergens vastgrijpen, maar dit is nu praktisch over.

    Groet, Jan
  • Halo Jan,

    Het onvaste ter been zijn heb ik zelf niet gehad maar ik kan mij er wel wat bij voorstellen. Fijn de hechtingen eruit en dan op naar de volgende stap, de eerste aansluiting!
    Zelf heb ik een goede ervaring om het litteken dagelijks in te smeren met Bio-oil.
    Ik kan je dat van harte aanbevelen.

    Welk model processor heb je uitgekozen?

    Ik hoop dat je ons in ieder geval op de hoogte wilt houden zodra je eerste aansluiting plaats gaat vinden.

    Groet,
    Cora
  • Goede morgen Cora,

    mijn vrouw zweert bij aloë-vera voor lidtekenbehandeling. Dat geeft ook prima resultaat. Verder is het voor mij afwachten tot de eerste aansluiting. Zo gauw er iets opdoet laat ik dat weten.

    Groetjes, Jan

  • Dag Cora,
    Ik zie dat ik jouw vraag niet beantwoord heb, excuses daarvoor :-(
    k weet nog niet welk model ik ga kiezen.
    Dat is tijdens het gesprek over de merkkeuze niet aan de orde geweest.
    Eerst ga ik jullie verhalen doorlezen (dat zijn er veel!) en noteer de voor- en nadelen.
    Pas dan neem ik een besluit, als dat mogelijk is.

    Groetjes, Jan
  • Halo Jan,

    Wij horen graag van je waarvoor je gaat kiezen en wanneer de eerste aansluiting is.
    Mocht je ondertussen vragen hebben dan horen wij dat graag.

    Veel sterkte en tot horens.

    Groet,
    Cora
  • Dag Jan, spannend de tijd tot de eerste aansluiting. Wens je veel geduld en vooral veel succes straks bij de eerste aansluiting. Het onvast ter been zijn herken ik, onvast ter been en geen druppel drinken. Zonde image Wat betreft het oorsuizen, heb ik al jaren, maar zodra ik mijn Ci opzet heb ik er geheel geen hinder van, zet ik hem af, dan is het er weer. Duidelijk is wel dat het nauwelijks te voorspellen is hoe dat voor je zal zijn, ieder is anders. Duimen maar dat je een zelfde ervaring gaat opdoen.
    De keuze van processor is heel belangrijk en best moeilijk Ik denk dat je het beste advies kan krijgen van ervaringsdeskundigen. Gelukkig is er veel op internet over te vinden. Zelf ben ik bijzonder enthousiast over de Naida Q70 van Advanced Bionics. Maar ook hier gaat de regel op, zoveel mensen, zoveel meningen. Veel succes met je keuze!
Sign In or Register to comment.