Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Zo moeilijk kiezen.

Kiezen tussen Naida en Neptune (of toch anders)?

Hallo,

ik ben nieuw hier. Voortraject voor mij is bijna afgesloten. Dat ik in aanmerking kom voor CI is overduidelijk. Nu de laatste stap nog: het kiezen uit de drie merken CI. Met belangstelling heb ik diverse berichten op dit forum gelezen. Ook mij is verteld dat er w.b. resultaten eigenlijk geen verschillen zijn tussen de drie. Hoe dan te kiezen? Van alledrie de merken zijn de brochures even mooi en laten veelbelovende mogelijkheden zien. Het gaat me ervan duizelen. Maar toch: inmiddels denk ik voor de Naida of Neptune te gaan kiezen. Op dit spoor kwam ik eigenlijk door de Rondo (van Med-el): daar stond iets van "heel geschikt voor brildragende slechthorenden". Dat zette me aan het denken. Wellicht best prettig om niets achter het oor meer te hebben. Bovendien zijn de oorhangers bij een CI ook nog eens een stuk groter dan een hoortoestel. Wellicht zit dat niet prettig naast een bril (hoewel er vast genoeg mensen met zowel bril als CI achter het oor zijn). Maar, de Rondo is best groot en komt ook hoog op het hoofd. Kun je dan nog wel een muts op bijvoorbeeld (de KNO-arts zei hier iets over; moet ik nog 'ns navragen). Via de Rondo kwam ik uit bij de Neptune: ook niet direct achter het oor. Maar, hoe bevalt dan de Neptune: voel je de hele dag "dat ding" ergens aan vastgeklipt zitten, heb je geen last van het snoertje en hoe is de kwaliteit van het ontvangen geluid? Is het geluid dat je hoort vergelijkbaar met wat de Naida opvangt? En hebben de Naida en de Neptune verder vergelijkbare mogelijkheden? Ik hoor het graag van hen die ervaring hebben hiermee. Ben benieuwd. Bedankt voor reactie(s) alvast, Berit

«1

Comments

  • Beste Berit, wat een vragen allemaal joh image zonder gekheid, heel goed dat je je zo probeert in te lezen. Terecht ook. In tegenstelling tot een hoortoestel hebben we nu eenmaal niet de mogelijkheid om verschillende toestellen te testen. Bovendien zit je na je implantatie voor een reeks jaren vast aan je keuze. Het lezen en in gesprek gaan met ci gebruikers is dan de enige weg. Ik deel je mening, alle drie de leveranciers zijn gewoon goed en leveren kwaliteit en service. Breng vooral je behoefte in kaart en vandaar uit een keuze maken de er het best op aansluit. Ik heb gekozen voor advanced bionics, de Naida. Hij zit achter het oor zoals je weet, Het draagcomfort vind ik gewoon goed, zo goed dat ik er nooit iets van merk. Ook als brildragende, gaat prima. Muts, hoed of pet? Niets aan de hand, kan gewoon over de processor. Voor wat betreft de Neptune, niet uit eigen ervaring vanzelf, maar ook daar hoor ik alleen maar goede verhalen over. Ik zal proberen een gebruiker van de Neptune ook op je vragen te laten reageren. Ik hoop dat je er iets mee kan en meer vragen? Brand maar los image
    Groet
    Henk
  • Hallo Berit,

    Natuurlijk allereerst van harte welkom op dit forum

    Ik hoor vaker mensen over dat het moeilijk is om een keuze te maken. Ik heb dit zelf niet gehad daar ik aan een onderzoek meedeed en iedereen dezelfde processor kreeg.
    Dit was de Harmony van AB en die werd later omgewisseld voor de Naída.
    Ik heb dus de Naída maar ook nog een hoortoestel de Phonak Naída III UP. De processor met grote accu is iets groter dan mijn hoortoestel. Ik ben ook brildragend, net als Henk, maar heb geen last van de processor.
    Het is dus prima te doen met een bril.

    Groetjes,
    Cora
  • Hallo
    Zelf heb ik sinds augustus de neptune, ben er blij mee.
    Het kastje hangt in een zakje om mijn nek, heb er geen last van.
    Grt ruud
  • Hallo degenen die reageerden op mijn vragen: fijn om over jullie ervaringen met de Naida resp. Neptune te lezen. Fijn ook om te lezen dat de Naida gewoon goed zit, ook in combinatie met een bril. Wat ik wel opvallend vind om te lezen is, Cora schrijft dit, dat de Naida met grote accu slechts iets groter is dan haar hoortoestel. Maandag moet ik naar audioloog (om keuze voor CI te gaan maken); dan zal ik eens goed kijken hoe groot de Naida is t.o.v. mijn Beltone-hoortoestel (dat is best een klein apparaatje). Ook ga ik vragen om de Naida (en grote accu) achter m'n oor te mogen "hangen", moet ik toch eens voelen. Ik heb niet zulke grote oren (merkte de audioloog ook op); dat is toch ook van belang bij maken van een keuze. En dan ook maar 'ns vergelijken met de Neptune: die wil ik ook wel voelen, in een zakje om de nek, zoals Ruud beschrijft. Want ja, los van de technische mogelijkheden is draagcomfort toch ook belangrijk.

    Wat ik me over de Neptune dus ook afvraag: hoe gaat het dan met de ontvangst door de microfoon als je naar buiten gaat, dikke winterjas aan, etc. Hoor je dan nog wel goed? Moet je dan de Neptune ergens anders bevestigen?

    En, Ruud, hoe ben je op de Neptune uitgekomen? Heb je het CI dus pas sinds kort of heb je wellicht ook ervaring met andere ontvanger (ontvangstspoel of hoe het heet?) dan de Neptune hiervoor (achter het oor dus)?

    En nog w.b. het maken van een keuze: ik heb ook wel gedacht "laat de audioloog en/of KNO-arts maar kiezen. Had trouwens gekund als ik aan onderzoek naar plaatsing van 2 CI-en zou meedoen (dan iedereen zelfde merk). Maar, dat lijkt me een te langdurig en intensief traject, dus ga ik niet doen. Los vh feit dat ik dan ook m'n restgehoor kwijt zou zijn

    Nou, ik kijk uit naar meer reacties. Overigens heb ik min of meer de keuze voor het merk CI al gemaakt (ik moet toch ergens beginnen tenslotte); AB lijkt me heel geschikt en ook prettig, hoe lastig nu ook, vind ik de keuzemogelijkheid uit wel/niet achter het oor. Misschien mag ik vd audioloog de definitieve keus voor Naida of Neptune nog even uitstellen.

    Groeten, Berit

  • Zoals eerder aangegeven, ik ben van de Naida... maar, en dat wil ik graag nog even aangeven, de kleine accu, niet groter dan een hoortoestel is ook een perfecte oplossing. Gaat zeker acht uur mee image Daarnaast, voor de naida is de aqua case beschikbaar, kan je ook mee zwemmen etc.... Moest ik toch even kwijt image
  • Hallo Berit,

    Ik heb een hoortoestel Phonak Naída IIIUP en dat is best een groot toestel.
    Verder maakt het, volgens mij, niet uit of je wilt kiezen voor de Neptune of de Naída daar het implantaat hetzelfde zal zijn.
    Verstandig om te vragen om het zelf te ervaren hoe het draagcomfort is en het uit te testen. Ik neem aan dat het CI-team beide wel in huis zal hebben en leg die vraag dan ook voor aan het team.

    Laat je ons wel even weten welke keuze je gaat maken?

    Groet,
    Cora
  • Hallo Henk,

    Dank voor je reactie wederom. Goed om te horen dat je heel tevreden bent met de Naida. Maandag was ik bij audioloog. Heb even de Naida op/om het oor gehad; voelde eigenlijk wel “heel vertrouwd”, niet echt anders dan mijn behoorlijk kleine hoortoestel. Ik vond ook de knopjes voor volume en programma heel duidelijk voelbaar (geen afstandsbediening nodig dus: bij een ander merk waren de knopjes lastiger te bedienen). Al pratende met de audioloog kwamen we eigenlijk niet op voordelen van de Neptune t.o.v. de Naida voor mij (voor zwemmen inderdaad aqua case om de Naida heen doen of gewoon zonder CI). Wel vertelde zij dat er veel problemen zijn geweest (en wellicht komt dit nog steeds voor ) met de draad/kabeltje vd Neptune. Misschien dat draad “van hoofd ergens naar toe” voor mij ook niet zo handig is en zo’n super actief bewegingspatroon heb ik toch ook niet. Ofwel, ik ben nu toch meer aan het denken in de richting van een processor achter het oor. Overigens raadde ze me wel aan om er een oorstukje bij te dragen (zit het wat steviger; om verliezen te voorkomen)

    Wat de audioloog ook nog vertelde is dat aanvankelijk veel mensen voor de Neptune kozen, in aansluiting op de Harmony (het vorige type processor achter het oor). Maar, dat sinds de Naida op de markt is men eigenlijk alleen hier nog voor kiest. Wijst toch op behoorlijke technologische verbetering van en tevredenheid over de Naida?

    W.b. de accu: dan zou ik ook een kleine (2 is mogelijk begreep ik) kiezen en 1 grote.

    Groeten, Berit.

  • Hallo Cora,

    Bedankt voor je reactie nog.Ik heb net ook even gereageerd op berichtje van Henk. Maandag had ik afspraak bij de audioloog. Ik denk voor een processor achter het oor te gaan kiezen. Heb de Naida even gevoeld. Maar, stom genoeg, ben ik vergeten te vragen om de Neptune even te mogen proberen.

    Wat ik me overigens wel afvraag nu (pas): kan de Naida een regenbuitje hebben, zijn processor en spoel op het hoofd spatwaterdicht? Niet dat ik van plan ben om er mee onder de douche te gaan staan. Maar, met hoorapparaten ben ik altijd heel voorzichtig als het regent (capuchon op of evt. hoortoestel uit ik op fiets door regenbui wordt overvallen).

    Groeten, Berit

  • Hallo Berit,
    De Naída is wel spatwaterdicht, maar je moet niet te lang in de regen lopen. Als het een beetje regent dan houd ik hem wel in en doe ik inderdaad mijn capuchon op of pak ik mijn paraplu. Meestal als ik thuiskom, stop ik de Naída wel gelijk in de Droog kit (die krijg je erbij). Ik heb als uitzondering zowel de Naída als Neptune. De Naída vind ik vooral als voordeel hebben dat je in rumoer beter kunt verstaan. door de Ultra Zoom functionaliteit. Maar als ik ga sporten gebruik ik altijd de Neptune. Maar als ik hem niet zou hebben zou ik inderdaad ook helemaal uit de voeten kunnen met de AquaCase tijdens sporten.

    Overigens heb ik zelf nooit problemen met de kabel van de Neptune. En ik vond het heel fijn om de processor in mijn haar vast te maken en niets achter mijn oor te hebben. Als ik toneel speel, kan ik de Neptune discreet wegstoppen en dat is wel fijn !

    Hoe dan ook heb je met zowel de Neptune als Naída een goede hulp! En het is maar net wat je zelf belangrijk vindt in het dagelijks leven. Daarop moet je je keuze baseren. Succes!
  • Hallo Berit, ik sluit me aan bij de reactie van Frances. Komen er nieuwe vragen bij je op??? stel ze!!!
    Veel succes met je keuze en vooral sterkte met de operatie en revalidatie. Hartelijke groet, Henk
  • Hallo
    Het is inderdaad mijn eerste ci.
    De keuze van de neptune was voornamelijk genomen omdat hij waterdicht is.
    Ben op het werk bijna altijd buiten bezig.
    En het is ook wel fijn dat er niets aan het oor hangt.
    Achteraf had ook wel de naida met waterdichte zendspoel gekunt.
    En dan de naida in een waterdicht zakje.
    Ben er wel blij mee.
    Alleen jammer dat de rogerpen niet compitabel is met de neptune.
    Succes met de keuze.
  • Hallo Ruud,
    Je kunt volgens mij wel gebruikmaken van de Roger Pen met je Neptune. Je hebt daarvoor wel een losse accessoire nodig, de T-comm: http://www.advancedbionics.com...accessories/t-mic.html En dan in combinatie met de ontvanger Roger MyLink. Vraag dit even na bij je audioloog/CI-team!
  • Volgens de audioloog in gent was het niet mogelijk.
    Maar bellen met de audio kabel gaat perfect.
  • Hallo Berit,

    Om nog even terug te komen op de dragen van de Naída bij regen. Als ik kort in de regen loop doe ik hem niet uit. Mocht ik langer in de regen lopen dan maak ik gebruik van capuchon of paraplu. Heb ik die niet bij de hand dan heb ik altijd een plastic gripzakje bij mij waar ik mijn hoortoestel en/of CI in kan doen.
    Verder maak ik helemaal geen gebruik van de droogbox voor mijn CI of hoortoestel. Storingen van hoortoestel in de ruim 5 jaar dat ik hem slechts 1 reparatie en van mijn CI nog helemaal niet.( 1 jaar Harmony en 1 jaar Naída in gebruik).

    Groeten,
    Cora
  • Hallo Ruud,

    Ik heb het nog even uitgezocht, je kunt ook met de Neptune gebruikmaken van de Roger Pen. En zoals ik al eerder aangaf, met de Roger MyLink ontvanger. En dan in combinatie met de T-Comm of via de AUX uitgang. Met de Naida CI heb je meer keuze uit verschillende ontvangers, maar met de Neptune is het dus zeker ook mogelijk om de Roger Pen te gebruiken! Misschien was jouw audioloog daar destijds nog niet van op de hoogte.
  • Hallo Frances, bedankt voor je bericht nog. Sorry dat ik zo laat reageer. Ik kwam er gewoon niet toe (beetje druk in m’n gezin; kerstdagen, griepgolfje….). Maar eh, jouw berichtje maakt het kiezen wel weer wat gemakkelijker. Immers, ik ben niet in de bijzondere situatie zoals jij om Naida en Neptune afwisselend te gaan gebruiken. En dan denk ik toch voor de Naida te gaan; vooral wat je schrijft over de Ultra Zoom functie spreekt me aan. Dat is iets wat ik wel kan gebruiken!

    En ja, de Neptune vind ik nog steeds heel mooi om te zien, lijkt me best handig & mooi om die subtiel weggestopt te kunnen dragen en ook ook dat die waterdicht is. Ik krijg het idee dat de Naida w.b. gevoeligheid voor vocht vergelijkbaar is met een gewoon hoortoestel. Daar is mee te leven. Maar, toch een vraagje: waarom zou je Naida i.c.m. AquaCase tijdens sporten combineren? Is ie zo gevoelig voor (transpiratie)vocht dan? Of heeft dit een andere reden?

    Ik heb overigens even wat rondgesurfd over “zwemmen met Naida”; Aquacase kost maar liefst 800,- !(bij de CI-shop; website vertelde de audioloog over) Da’s toch wel veel geld (voor mij in ieder geval). Ik hoop niet dat dit nodig is bij de Naida en gewoon dagelijks gebruik. Groeten, Berit

  • Dag Bert, in het dagelijks leven kan je prima uit de voeten met de Naida. Zoals alle hoortoestellen en ook de spraakprocessor van de Naida, ze blijven gevoelig voor vocht. Echter de laatste versie van de Naida is ook op dit punt flink verbeterd en kan best een zweetdruppeltje aan. Van groot belang is wel de processor minimaal, beter zelfs elke nacht, te drogen in de standaard meegeleverde droogdoos te drogen. Zelf doe ik het iedere dag, puur uit bescherming. De aquacase is inderdaad wat prijzig, maar dan heb je ook wat image Bij extreme inspanning, veel zweten, in een heel stoffige omgeving maar vooral tijdens het zwemmen heb ik hem met heel veel plezier gebruikt. Hoop zo wat vragen van je beantwoord te hebben. Maar vragen? Roept u maar image
    Vriendelijke groet, Henk, BEA mentor AB
  • Hallo Cora

    Ik ben beetje “inhaalslag” met reageren aan het maken (vandaar deze enorm late reactie). En ja, wat jij schreef, zo zou ik het ook doen “capuchon op en/of paraplu”. Wat jij beschreef over hoortoestel en vocht klonk heel bekend. Eerlijk gezegd gebruik ik het droogdoosje ook (bijna) nooit. Alleen wel ‘ns gedaan bij erg warm weer als oorstukje en ook hoorapp. vochtig werden (v.h. transpireren). Maar, met CI in gedachten, neem ik me voor om toch maar wel zorgvuldig het droogdoosje te gaan gebruiken. En inderdaad, altijd plastic zakje/hoesje mee voor onderweg…….

    Groeten, Berit.

  • Hallo mensen,

    Afgelopen week was ik op de voorlichtingsbijeenkomst bij Hoorbeleving in Huizen. Dat was niet alleen leuk, maar vooral ook heel nuttig. Sprekers met een duidelijk, tot de verbeelding sprekend, verhaal. Ook mooi dat er meerdere CI-dragers waren (W.o. Henk, als ik je naam nu maar goed heb, die ook op Hoorreis schrijft en mentor voor AB is)! In de pauze mee gesproken. Er was helaas te weinig tijd om ook de andere CI-dragers te spreken. Maar gelukkig leverden ze wel veel aanvullingen/ persoonlijke ervaringen bij het verhaal van de sprekers.

    Zo vergaarde ik nog meer informatie over de Naida, de Neptune en de accessoires. En ik zag ook de AquaCase “live”. Wat een handig, mooi “ding” is dat zeg! Nu werd mij ook veel duidelijker waarom die niet alleen van pas komt bij het zwemmen, maar bij diverse (sportieve) activiteiten. Maar, ik moet eerst maar ‘ns gaan leren horen/luisteren met het CI (en later pas de accessoires)

    En ja, mijn keus voor de Naida staat nu vast. Het maken van deze keus werd voor mij een stuk gemakkelijker door de reacties die ik kreeg op mijn vraag op Hoorreis. Waarvoor mijn dank.

    Hoef ik nu alleen nog na te denken over de keus voor accu’s enzo. Zag ik ook een topic op Hoorreis over. Nog ‘ns lezen en dan audioloog vragen wat er in basispakket kan/mag. Schijnt niet standaard te zijn, maar te verschillen per CI-team las ik (vreemd eigenlijk).

    Groeten van Berit.
  • Hallo Berit, inderdaad, ik was het afgelopen week in Huizen. Fijn dat je er was. Ook ik vond het een prettig gesprek met je. Het lijkt inderdaad wat vreemd dat Ci centra niet dezelfde keuze maken in wat ze leveren. Echter, ook voor de "blijde doos", de doos waar alle spullen in zitten staat zit maximale vergoeding aan vast. Maar belangrijker, samen met je audioloog worden er keuzes gemaakt voor accessoires die het beste bij jou passen. Volop keuze mogelijkheden dus. Maak je er maar niet druk om, komt allemaal goed image
    Van harte sterkte de komende periode, graag tot mails...
    Hartelijke groet, Henk
  • Hallo Henk,

    over "de blijde doos"gesproken. Ik kreeg net een reactie op mijn vraag aan audioloog. Zij mailde dat het om een standaardpakket van de fabrikant gaat. Ik blijf het vreemd vinden dat op dit forum her en der is te lezen dat er echt verschillen zijn tussen de verschillende CI-centra voor w.b. de inhoud van het startpakket. En ja, er zijn wel enige opties voor wat betreft de batterijen/accu's. Maar door wat Pascal Ursinus vertelde over zijn ervaringen met de batterij (voorkeur voor de kleine versie) ging ik twijfelen. Ik dacht eerst aan 2 kleine, 1 grote. Maar, hij vertelde zich prima te redden met louter kleine batterijen en dat het draagcomfort veel groter is, doordat ze aanmerkelijk kleiner en lichter zijn.

  • (oeps, bericht werd al verstuurd terwijl ik nog niet uitgeschreven was....)Wat ik dus eigenlijk vroeg aan audioloog was om verschil tussen klein en groot te mogen uitproberen, voelen. Maar dat is blijkbaar wat lastig. Volgende week al de operatie en dan moet er ook besteld worden. Misschien dat ik maar gewoon 3 kleine batterijen neem (om te beginnen). Indien nodig dan later maar grotere batterij of evt. compartiment met oplaadbare batterijen. En over andere accessoires in basispakket heeft ze helemaal niets gezegd. Eh Henk, wat voor accessoires bedoel je dan die in startpakket zouden kunnen zitten?

    Bedankt voor een reactie maar weer. Groeten, Berit

  • Hoi, ik was iets te snel met accessoires, ik bedoelde allerlei reserveonderdelen. Dat er verschillen zijn in het geen ci centra standaard leven is helaas zo. Nog zo moet ik zeggen. Er wordt aan gewerkt dat zo gelijk mogelijk te trekken. Gelukkig, en dat is het belangrijkste, alle basisbehoeften vind je zeker in in het standaardpakket. Wat betreft de accu's, ook dat is heel persoonlijk, de een zweert bij grote, de ander bij kleine. Ik, net als Pascal, red me prima met de kleine. Zit ook prima, gaan voldoende lang mee, en mijn kleine oortjes vinden het wel zo prettig de wat kleinere modellen. Hoop dat je hier iets mee kan, en vraag tot de volgend ronde image
  • Hoi Berit,
    Wat goed om te horen dat je veel hebt gehad aan de CI-bijeenkomst! Om nog even terug te komen op de accu's (ik weet niet of ik daar al eens eerder iets over heb gezegd, maar liever een keer teveel image Ik heb zelf twee kleine en 1 grote. Zelf gebruik ik vaker de kleine. Daar kan ik zo'n 12 uur de dag mee door (als ik sochtends een opgeladen accu in doe) Ik gebruik ook wel eens de grote omdat die lang meegaat, maar die valt wel snel van mijn oor. Zeker als ik ook een sjaal om heb, want dan duwt de sjaal tegen mijn accu. Dus ik ben blij met twee kleine en een grote!

    Veel sterkte alvast met de operatie, spannend!

    Groeten,
    Frances
  • Hallo Berit,

    Leuk te horen dat je nu inderdaad voor de Naída hebt gekozen.
    Mij ook benieuwen wat er bij jouw CI-team in het basis pakket zit en of je daar ook nog keuzes in kan maken. Laat ons ook weten of je voor de kleine of grote accu's of misschien gecombineerd kiest.

    Wat betreft de droogbox die heb ik nog nooit gebruikt. Ook afgelopen jaar tijdens mijn vakantie ( kamperen) waar ik toch vrij actief ben met het zoeken naar fossielen. Ik doe 's avonds mijn hoortoestel en CI uit en verder niets. Op vakantie haal ik wel regelmatig het oorstukje van mijn hoortoestel los zodat het beter kan drogen en met mijn CI niets buiten het loskoppelen van de accu. Wel doe ik beiden dan in een tas.
    Na bijna 30 jaar hoortoestel(len) te hebben gebruikt en altijd te hebben gekampeerd heb ik nog nooit problemen ondervonden.
    Nooit is en groot woord want ik heb het 1x gepresteerd om met mijn hoortoestel, op vakantie, te gaan douchen. Toestel bleef werken maar eenmaal thuis bleek de ringleiding (spoel) niet meer te werken. image

    Groeten,
    Cora

  • Cora,

    Wat een geluk dat het altijd goed gegaan is zonder de droogbox. Dit echter geen garantie dat het altijd goed zal gaan. Het advies van AB is nadrukkelijk de droogbox, droogdoos zoals deze meegeleverd is toch echt wel te gebruiken. Minimaal drie keer per week, nog liever dagelijks. Zelf neem ik geen enkel risico en gebruik hem dagelijks. Moet er niet aan denken dat ik een paar dagen zonder Ci kom te zitten vanwege een vochtige processor, al helemaal niet tijdens een vakantie.

    Mijn tip: neem geen risico en volg braaf de adviezen van AB image

    Groet, Henk
  • Hallo Henk,

    Ik weet niet of dat geluk is. Na bijna 30 jaar hoortoestel(len) heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad. Ik moet wel zeggen dat ik met regen of bij transpireren wel eerst mijn CI af doe. Ik ben wel een stuk makkelijker met mijn hoortoestel.

    @Berit
    Jij schreef dat je komende week wordt geopereerd?
    Als je niet meer voor je operatie mocht reageren dan wil ik je alvast langs deze weg sterkte wensen.

    Cora
  • Zoiets had ik al begrepen Cora, de reden van mijn reactie ... het advies van AB is duidelijk anders en adviseren met klem juist wel de droogdoos te gebruiken. Het zal toch maar gebeuren dat als gevolg van vocht de processor het laat afweten.
    Groet, Henk
  • Hallo Henk,

    Zoals je ook zult weten ben ik daar echt niet uniek in.
    Er zijn meerdere personen die de droogbox niet gebruiken maar dit is een andere discussie dan waar het hier omgaat.

    Het gaat om de keuze van Berit omdat hij het moeilijk vond een keuze te maken.. Hij heeft inmiddels een keuze gemaakt en komende week wordt hij geopereerd.
    Berit nogmaals veel sterkte en wij horen graag van je na je operatie.

    Cora
  • Hallo Cora, Henk en de anderen die zo regelmatig reageerden onlangs. Ja, het ging eerst over de keus tussen Neptune en Naida. En, daarna nog even over de batterijen, klein of groot. Na de bijeenkomst van AB en enkele reacties hier op het forum was het voor mij duidelijk: 3 kleine batterijen bij de Naida. En, de reacties over het droogdoosje, wel/niet gebruiken houd ik in m'n achterhoofd (wel gebruiken denk ik). Maar eh, om bij het "achterhoofd" te blijven; eerst moet het CI er nog in. En ja, attent opgemerkt Cora, dat gaat komende week gebeuren. Brrrr, toch wel spannend nu het zo dichtbij komt. Ofwel, ik ga zo langzamerhand echt offline. Maar, neem me voor om later te laten weten hoe het me vergaat met een CI (waar eigenlijk op het forum dan, bij ervaringsverhalen ofzo als ik het me goed herinner...........???) Ofwel, wellicht tot later. Enne, Cora, ik ben geen "hij", maar een "zij". Geeft niet hoor, mijn voornaam komt nou eenmaal niet zo vaak voor (in Nederland). Heeft ook z'n voordelen soms (bij de bijeenkomst van AB ontmaskerde Henk me meteen als iemand die op het forum had geschreven). Groeten, Berit (Overigens: bij "Aroc"vroeg ik me ook eerst af, wie/wat is dat; leuk verzonnen zo, het omdraaien)

Sign In or Register to comment.