Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Je ideale Ci

Stel: je hebt de mogelijkheid je ideale Ci te ontwerpen Hoe zou jouw ideale Ci eruit zien?

Wat moet je Ci kunnen, hoe wil je graag dat je Ci er uit ziet, welke toekomstwensen heb je m.b.t. je Ci?
Ben reuze benieuwd wat jullie gedachten en wensen zijn. Laat je fantasie gaan en deel het met me/ons?
Groet
Henk

Comments

  • Een geheel implanteerbare processor. Zijn ze al aan 't onderzoeken/testen. Lijkt me geweldig dat je niets meer op je oor of lijf hebt zitten. Al zul je dan wel weer een afstandsbediening o.i.d. nodig hebben. Maar voor de directe toekomst, accu's die langer meegaan. Ik gebruik de kleine omdat ik de grote niet kan (ver)dragen met mijn kleine oren, dus moet om de 6 uur verwisselen.
  • Een geheel implanteerbare processor. Zijn ze al aan 't onderzoeken/testen. Lijkt me geweldig dat je niets meer op je oor of lijf hebt zitten. Al zul je dan wel weer een afstandsbediening o.i.d. nodig hebben. Maar voor de directe toekomst, accu's die langer meegaan. Ik gebruik de kleine omdat ik de grote niet kan (ver)dragen met mijn kleine oren, dus moet om de 6 uur verwisselen.
  • Helemaal eens Lily, zou zeker fijn zijn een onzichtbaar Ci. Wie weet wat de toekomst in petto heeft voor ons.

    Maar wat dacht van een "zelfdenkende processor"? Een die zich volledig automatisch aanpast aan de situatie waarin je verkeerd? Dan zou zelfs een afstandsbediening veel minder noodzakelijk kunnen zijn.
  • Een zelfdenkende processor zou erg fijn zijn Henk! Maar ook wat Lily zegt: geheel implanteerbaar is iets waar ik wel naar uitkijk. Ze zijn volgens mij alleen nog aan het onderzoeken hoe deze zichzelf dan moet opladen. Maar ik vind wel dat er sowieso een knop moet zijn dat ik mijn CI kan uitzetten. In stilte slapen is best fijn ;-)
  • Een onzichtbare Ci die zich ook nog eens automatisch aanpast aan de luistersituatie... te gek zou ik zeggen. Een batterij op zon energie zou prachtig zijn (hebben gelijk een goed excuus om bij elk zonnestraaltje naar buiten te gaan, is dan noodzakelijk is onze smoes). Een afstandsbediening erbij om aan en uit te zetten.... jeetje wat een voorsprong hebben we dan op de goedhorenden.
  • Mijn ideale CI?
    Geïmplanteerd maar dan moet alles automatisch gaan en nagenoeg gelijk zijn aan een normaal gehoor. Dat laatste zal wel een utopie blijven voorlopig.

    Tot die tijd doe ik het gewoon met een duidelijke kleur voor mijn CI en een zwarte autoplastiek voor mijn hoortoestel. Op deze manier valt het tenminste op dat ik gewoon slecht hoor en kan men er rekening mee houden.
    Hoef ik het ook niet steeds uit te leggen!

    Cora
  • Utopisch denken... wie weet de techniek gaat razendsnel.
  • Nou, eerst maar het 'gewone' CI, zoals dat er nu is: voor mij zou het wel fijn zijn als de aansluiting van het snoertje naar de spraakprocessor, wat kleiner (platter) kan zijn op hetgeen je achter het oor draagt. Nu zit bij het wisselen van de programma's steeds dat 'dopje' in de weg. Of een draadloze overdracht tussen de spraakprocessor en het deel achter het oor, zou ook makkelijk zijn. Ik ben bang dat ik het niet meer mee zal maken dat ook de voeding geïmplanteerd kan worden.
  • Wie weet pakt AB je wensen op image

    En.. hoop dat leven, of we het meemaken? Zien we wel, voorlopig hartstikke tevreden met wat we nu al kunnen horen toch?

    Groet,
    Henk
  • Zelf vind ik het snoertje (zendspoelkabel) tussen de spraakprocessor en de microfoon te lang. Hierdoor een lelijke en een te zichtbare bocht (snoerte dus) buiten het hoofd om. Dit zou van mij in verschillende maten mogen worden aangeboden. Toekomstgericht zou draadloos nog beter zijn :)
  • Zo blijft er altijd wat je hopen :smile:
  • Een accu die zich oplaadt aan lichaamswarmte...
  • Yeah, is een goeie Elske, volgende stap kan zijn onzichtbaar gemaakt :wink:
Sign In or Register to comment.