Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Storingen Naída Q70

Onlangs had ik een probleem met de accu's. Opeens viel de (grote) accu na een aantal uren uit. De volgende dag hetzelfde maar toen pas na ca. 12 uur? Daarna heb ik geen last meer gehad.

Verder viel een week of 2 geleden het geluid steeds uit. Na wat rommelen bleek het snoertje defect. Deze vervangen en toen was dit opgelost.

Kort daarna vond ik op de grond een rond stukje rubber en ik kon dat niet plaatsen. 's 'Avonds bij het af doen van mijn CI was de link al gauw gelegd. In het midden van het hoofdstukje miste ik het rubber en de lijmresten zaten er nog op. Weer de doos erbij en het rubber vervangen. Ook weer opgelost.

Afgelopen vrijdag zet ik mijn CI aan en toen was het over en uit geen geluid! Alle andere programma's werkte wel. Conclusie was dat de T-mic defect was. Weer de doos er bij maar daar zat geen T-mic in. Toen heb ik meteen maar een oorhaakje er op gezet. Maandagmorgen meteen besteld en gisteren had ik hem in huis.
Ik moet hem er nog opzetten want daar was ik gisteren niet aan toe gekomen.

Pffff...... even een diepe zucht :) , heb ik nu alles gehad of volgt er nog meer?

Opeens een aantal storingen achter elkaar. Ik hoop dat het nu weer over is.

Het lijkt wel of de Naída gevoeliger is voor storingen dan de Harmony of lijkt dit maar zo?

Cora

Comments

  • Hoi Cora, ongeluk komt nooit alleen :wink:

    Wel heel vervelend overigens. Ik besef dan direct weer, het is en blijft elektronica en gevoelig. Heel soms heb ik van die onverklaarbare dingetjes. Geeft de oplader aan dat de accu vol is, blijkt dat nu een paar uur niet zo te zijn. Weer opladen en nergens last van. Haal dan maar de schouders op van... kan gebeuren.
    Ik hoor wel vaker van brekende kabels, moet zeggen in de afgelopen twee jaar is het me niet overkomen. De een wel, de ander niet... kan er geen uitleg bij vinden. Ik geloof dat iedereen even zuinig is op zijn materiaal en waarom de een dan wel en de ander niet?

    Of de Harmony minder gevoelig was voor storingen? Hoor je ook verschillende verhalen over. Zelf weet ik het niet, heb maar kort de Harmony gebruikt.

    Wel weer goed om te beseffen dat het heel handig is om altijd voldoende reserve materiaal bij je te hebben. Ik doe dat te weinig, ben ik een dag of wat weg neem ik hooguit de oplader en accu's mee. Op vakantie weer wel alles mee vanzelf.
    Ik denk dat ik er wat nonchalant mee om gaat om dat ik zelden een storing heb.
    Je verhaal maakt me weer bewust om wat zorgvuldiger te zijn en altijd reserve materiaal bij me te hebben.

    Groet
    Henk
  • Hallo Henk,

    Nu ik jouw reactie lees realiseer ik mij dat als ik weg ben, zoals laatst een week, eigenlijk ook niets meeneem.
    Ik had toen mijn oplader en accu's mee en de batterijhouder en batterijen. Voor mijn defecte T-mic had dat niets uitgemaakt want die zat niet in de doos en heb ik moeten bestellen. Deze zit er inmiddels weer op en werkt prima!
    Je zou een survivalkit moeten samenstellen als je op vakantie gaat.

    Ik denk ook dat de meesten wel zuinig zijn op hun CI. Mijn hoortoestel heb ik nu 6 jaar en ik heb 1x een storing gehad maar met deze CI die ik nu bijna 1,5 jaar heb ik al de bovenstaande problemen gehad.

    Cora
  • Wat een goed idee; een survivalkit! Volgende maand ga ik weer voor een maand weg. Heb nog steeds geen ideale tas o.i.d. gevonden waarin alles overzichtelijk opgeborgen kan worden.
    Ga er nu maar eens serieus naar op zoek :)
  • De Naída is weer een volledig nieuwe processor en die brengen kinderziektes met zich mee. Dat is het gevolg van kiezen voor een innovatieve fabrikant als Advanced Bionics ;) Gelukkig worden issues wel snel opgepakt en opgelost!
  • Niets aan toe te voegen, helemaal juist.
  • Dag cora,

    Zie dat het wel een oud bericht is, maar ben benieuwd naar of de storingen opgelost is en waaraan dit lag!? Ik heb ook continue storingen dat hij uitvalt en met moeite weer aan gaat na vele piepjes uit zichzelf. En weer wegvalt. Zit je lekker midden in een gesprek pfffff. Wie weet lees jij dit of iemand hier! En kan me helpen? Maandag pas weer contact met kliniek kunnen nemen maar wie weet kan ik het zelf oplossen!

    Mvg tineke
  • Hallo Tineke,

    Heeft lang geduurd voordat ik antwoord kon geven.
    Storing is bij mij opgeheven door het aanpassen van de programmering van mijn processor. Ik heb in 2018 mijn hoortoestel vervangen en de Phonak link uitgeprobeerd. De processor van je CI moet dan ook worden ingesteld omdat CI en hoortoestel samen werken. Dit beviel mij niet goed en heb ik het hoorstel weer ingeleverd en gekozen voor de Phonak Naida Q-70 UP. Begin 2019 kreeg ik mijn nieuwe processor en bij het instellen kwam men er achter dat de instellingen voor de Phonak Link er nog instonden. Deze hebben ze verwijderd maar helaas bij harde geluiden valt mijn processor heel kort even uit. Helaas is er dus weer iets fout gegaan in de programmering dus zal ik weer een keer terug moeten omdat te laten verhelpen. Verder heb ik wel een storingen gehad uitvallen en storen/kraken en dat was het RF kabeltje.

    Groetjes,
    Cora
Sign In or Register to comment.