Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Hoe neem jij je accessoires mee op reis?

Nog steeds, elke vakantie weer pieker ik hoe toch al die doosjes met onderdelen, oplader, droogdoos enz makkelijk en veilig mee te nemen. Van alles al geprobeerd maar niets bevalt echt.

Wie heeft de gouden tip voor me?

Comments

  • Hallo Henk,
    Inmiddels heb ik je al een apart mailtje gestuurd, maar eigenlijk had ik ook via Hoorreis willen reageren op je vraag. Bij deze dan. Want ja, forum is ook handig voor anderen. Tenminste als er gereageerd wordt. En, aangezien ik zelf al heel wat aan diverse reacties op dit forum heb gehad, hierbij mijn reactie dan. Gemakheidshalve heb ik een deel “geknipt en geplakt” uit het mailtje en nog aangevuld met wat me later te binnen schoot:
    Want ja, jouw vraag hield mij ook bezig en ik schafte ook het e.e.a. aan om CI, reserve-onderdeeltjes (Rf-kabeltje, filtertje vd t-mic), en droogbox(!) en oplader mee te nemen. Het ligt er natuurlijk aan hoe je reist. Moet alles in (hand)bagage, zo klein mogelijk, of in auto (dan meer mogelijkheden) of nog anders...................?
    In ieder geval was het voor mij kwestie van "out of the box" kijken. Zo "scoorde" ik bij de V&D een gepolsterde toilettas (voor slechts een paar euro, echt waar) en nog een soort van etui/toilettasje voor de AquaCase en toebehoren (slechts 1,- en niet eens foeilelijk!, gewoon effen rood) en bij de ANWB een transparant toilettasje en een waterdicht hoesje, eigenlijk voor een mobieltje (maar hier past gewone zendspoel met kabeltje veilig en droog in, voor in tas o.i.d. tijdens kano-tocht bijvoorbeeld, als ik AquaCase gebruik, ja, ja........................)
    Maar, wat ook had gekund, wat ik zag bij een buitensportzaak was van LoweAlpine (andere merken hebben dit vast ook), heel mooie gepolsterde toilettassen (helaas, daar geen uitverkoop nu zoals wel bij V&D en ANWB, dus duurder) Of eh, op site van ANWB gezien (ik was op zoek naar koelboxje, vandaar), een best ruim, maar ook weer niet al te groot koeltasje (ik heb even de maten vergeleken met het tasje dat ik nu heb voor de CI-spullen; alles zou hier ook in passen). Gepolsterd, dus goed beschermend en met draagband (en nu, uitverkoop, zeker veel goedkoper dan de best prijzige buitensportartikelen).
    Mogelijkheden genoeg dus. Maar eh, vooral beschikbare ruimte en hoe je reist lijkt me bepalend. En, of je alles bij elkaar wilt stoppen. Of juist verdeeld over verschillende tasjes ofzo. Sommige dingen wil ik zelf echt bij de hand houden, andere dingen kunnen wel apart, in weekendtas of koffer bijvoorbeeld.
    En ja, helaas, wat het meeste ruimte inneemt? De droogbox! Maar die gaat uiteraard wel mee (met verse tablet erin).
    En nog even over waterdichte hoesjes gesproken: ook heel veilig zijn kaartentassen/tasjes (in diverse maten te krijgen). Ook verkrijgbaar bij o.a. buitensportzaken. Deze sluiten door aantal keer omrollen vd opening en dan met klittenband. Heb ik nog niet gebruikt voor CI/toebehoren, maar wel ervaring met wandelen in de (stromende) regen; kaart erin bleef echt goed droog.
    Hopelijk heb je er wat aan. Ik ben benieuwd hoe jij alles inz. CI gaat meenemen. En, binnenkort op mijn eigen vakantie, moet maar blijken of ik voor handige oplossingen heb gekozen of dat ik het een volgende vakantie toch anders moet doen.
    Groeten, Berit. 
  • IK heb bij mijn CI een tas gekregen en op vakantie doe ik daar alles in en neem mee, we gaan met de caravan.
  • Hallo Berit en Edwin,

    Dank voor je uitvoerige reactie Berit. Heb ik wat aan :smiley: Inmiddels ook wat handige toilettasjes gevonden en daar gaan alle losse reserveonderdelen perfect in. Simpele maar doeltreffende oplossing.

    Voor de processor Edwin hebben wij een mooie en handige opbergdoos. Klein maar fijn :) De reserveonderdelen zitten in losse kleine doosjes en daar hebben wij geen speciale tas voor. Maakt niet uit, heb het nu perfect kunnen oplossen.

    Groet
    Henk
Sign In or Register to comment.