Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Survivalkit voor de vakantie.

Wat neem ik mee als ik op vakantie ga?

1. Oplader + accu's
2. Batterijlade + batterijen 675
3. Reservesnoertje
4. Hoofdstukje
5. Oorhaakje
6. Droogbox + tablet
7. Kaartje met alle gegevens CI

Uiteraard niet vergeten de processor zelf! :)

Cora
«1

Comments

  • En natuurlijk het hoofd :wink:

    Helemaal eens, nu nog de uitdaging er een goede opbergmogelijkheid voor te vinden. Wil het wel graag netjes en veilig meenemen.
  • Inderdaad het opbergen.

    Op vakantie kampeer ik met een tent. Dit is hoe dan ook altijd vochtig.
    Vanwege mijn hobby heb ik altijd veel spullen mee zoals gereedschappen en ook gripzakjes. Verder ook de nodige boeken en uitgeprinte informatie.
    Dit wordt heel snel klam dus doe ik alles in gripzakken en daarnaast doe ik ook nog eens alles in boxen.

    Hetzelfde geldt voor het meenemen van mijn hoortoestel / batterijen en nu dus ook voor mijn CI. Alle spullen apart in gripzakjes en in een kunststof box.

    Voordeel hiervan is dat als ik op vakantie ga bijna alleen om kleding hoef te denken want alle spullen die ik mee moet nemen zitten in kunststof boxen.
    Het nalopen van de boxen is hooguit binnen een uur gebeurd en in de auto als ik wil. Ik heb vanwege mijn hobby en alles wat ik nodig heb ca. 10 boxen.

    Ik denk dus alles in gripzakjes doen en in een tas of box zetten dan staat het klaar als het nodig hebt.

    Cora
  • Moest even googlen wat gripzakjes zijn.... slim.
  • En gevonden? :)
  • Yep... slimme oplossing. Ga ik zeker proberen :smile:
  • Je kan ze ook bij de zelfbediening krijgen. Die hebben wel vaak ook de zelfsluitende zakken. Deze neem ik nooit omdat die niet volledig sluiten.
    Als ik bijvoorbeeld bij Ikea ben neem ik daar altijd gripzakken mee.
    De hebben ze in klein middel en groot
  • Hallo Cora (en ook Henk),
    Goed topic dit, zo in de (zomer) vakantie-periode! Aangezien ik binnenkort op vakantie ga, was ik ook bezig met een lijstje maken van “survival-kit voor mijn CI”. Onze lijstjes komen heel aardig overeen! Enne, ik zie dat je zowaar de droogbox erop hebt staan (ik ook hoor; gebruik hiervan zit inmiddels helemaal in mijn “patroon”, toch wel).

    Ik heb nog een kleine (lett. en fig.) aanvulling. Een reserve filtertje voor de T-mic. Bij mijn laatste bezoekje aan de audioloog vroeg ik ook over de T-mic, met oog op vakantie en stel dat die het zou begeven, etc. Prompt las ik, toen dit forum weer werkte, dat jij problemen met T-mic had gehad. Maar nee, geen reserve T-mic in de begin-set inderdaad (een nogal duur onderdeel begreep ik van de audioloog).
    Wat zij me nog wel aanraadde: een reserve-filtertje voor de T-mic meenemen (zo ongeveer het kleinste reserve-onderdeeltje wat er bij de begin-set werd geleverd! . Dit filtertje (heel klein en transparant) moet volgens de richtlijnen om de 3 a 4 maanden vervangen worden. Mijn audioloog hanteert meer het moment waarop het geluid van CI niet meer goed klinkt, minder helder, hees. Dan is het filtertje aan vervanging toe (heb ik zelf met mijn CI van amper 5 maanden nog geen ervaring mee).

    Verder neem ik ook mee: het harde, zwarte etui van AB, schoonmaakborsteltje (van hoortoestel; om contactpunten van de accu’s te reinigen) en (bij de AquaCase) armband, keychain, extra O-rings

    Om nog even op T-mic terug te komen. Niet om mee te nemen, maar wel heel handig: Op een van de programma’s van mijn CI staat de microfoon op de processor zelf ingesteld. Mocht de T-mic het begeven, kan ik hier gebruik van maken. Net als het programma waarop microfoon op de zendspoel staat ingesteld. Klinkt anders, maar als reserve is het lang niet slecht!

    En als laatste: die gripzakjes, van die hip gekleurde lila-paarse van de Ikea bedoel je toch?! Die zakjes gebruik ik ook voor van alles en nog wat. Maar, als het echt waterdicht moet zijn, kies ik voor kaartentasjes (die sluiten met klittenband). Zie ook mijn reactie op vraag van Henk van Rees (over op reis gaan en hoe alles van CI mee te nemen).
    Ik las dat jij van alles in boxen meeneemt. Handig inderdaad als je met de auto gaat. En ook leuk om te lezen hoe jij het doet met al je (hobby-)spullen.

    Groeten van Berit.
  • Hallo Berit,

    Wat de instellingen van de processor betreft hebben ze het bij mij ook gedaan, dat als de T-mic uitvalt je over kan schakelen op een ander programma.

    Wat de gripzakjes betreft, Ikea heeft ook groene deze zijn een stukje kleiner. Deze gebruik ik niet daar ik vanwege mijn hobby zo'n 1000 stuks op voorraad heb liggen en deze zijn ca. 10 x 5 cm.

    Het filter heb ik nog nooit vervangen ( bijna 1,5 jaar) en nu is dat niet meer nodig want de T- mic is vervangen maar misschien wel handig om er 1 extra mee te nemen op vakantie.

    En ja, dan die droogbox. :)
    Die neem ik alleen op vakantie mee voor de zekerheid daar kamperen toch altijd vochtig kan zijn. Zelfs ik neem het risico niet dat mijn Ci kan uitvallen door vocht en dat ik niet de mogelijkheid heb om deze te kunnen drogen. Dat geldt uiteraard ook voor mijn hoortoestel.

    Het filtertje het kleinste onderdeel? Wat dacht je van het asje voor bevestiging van de T-mic?

    Groetjes,
    Cora
  • Hallo Cora (en ook Henk),
    Goed topic dit, zo in de (zomer) vakantie-periode! Aangezien ik binnenkort op vakantie ga, was ik ook bezig met een lijstje maken van “survival-kit voor mijn CI”. Onze lijstjes komen heel aardig overeen! Enne, ik zie dat je zowaar de droogbox erop hebt staan (ik ook hoor; gebruik hiervan zit inmiddels helemaal in mijn “patroon”, toch wel).

    Ik heb nog een kleine (lett. en fig.) aanvulling. Een reserve filtertje voor de T-mic. Bij mijn laatste bezoekje aan de audioloog vroeg ik ook over de T-mic, met oog op vakantie en stel dat die het zou begeven, etc. Prompt las ik, toen dit forum weer werkte, dat jij problemen met T-mic had gehad. Maar nee, geen reserve T-mic in de begin-set inderdaad (een nogal duur onderdeel begreep ik van de audioloog).
    Wat zij me nog wel aanraadde: een reserve-filtertje voor de T-mic meenemen (zo ongeveer het kleinste reserve-onderdeeltje wat er bij de begin-set werd geleverd! . Dit filtertje (heel klein en transparant) moet volgens de richtlijnen om de 3 a 4 maanden vervangen worden. Mijn audioloog hanteert meer het moment waarop het geluid van CI niet meer goed klinkt, minder helder, hees. Dan is het filtertje aan vervanging toe (heb ik zelf met mijn CI van amper 5 maanden nog geen ervaring mee).

    Verder neem ik ook mee: het harde, zwarte etui van AB, schoonmaakborsteltje (van hoortoestel; om contactpunten van de accu’s te reinigen) en (bij de AquaCase) armband, keychain, extra O-rings

    Om nog even op T-mic terug te komen. Niet om mee te nemen, maar wel heel handig: Op een van de programma’s van mijn CI staat de microfoon op de processor zelf ingesteld. Mocht de T-mic het begeven, kan ik hier gebruik van maken. Net als het programma waarop microfoon op de zendspoel staat ingesteld. Klinkt anders, maar als reserve is het lang niet slecht!

    En als laatste: die gripzakjes, van die hip gekleurde lila-paarse van de Ikea bedoel je toch?! Die zakjes gebruik ik ook voor van alles en nog wat. Maar, als het echt waterdicht moet zijn, kies ik voor kaartentasjes (die sluiten met klittenband). Zie ook mijn reactie op vraag van Henk van Rees (over op reis gaan en hoe alles van CI mee te nemen).
    Ik las dat jij van alles in boxen meeneemt. Handig inderdaad als je met de auto gaat. En ook leuk om te lezen hoe jij het doet met al je (hobby-)spullen.

    Groeten van Berit.
  • hallo Cora,
    leuk dat je reageert (ik dacht, misschien ben je al weg, gezien mijn late reactie). W.b. de gripzakjes; volgende keer bij Ikea zal ik kijken (altijd handig, een ander maatje). W.b. het inpakken in boxen (ik neem aan van die kunststof boxen, heb ik thuis ook in allerlei maten); begrijp het wel dat jij dat doet. Alleen, voor ons met gezin is het woekeren met de ruimte in de auto. Vandaar het zoeken naar kleine(re), flexibele inpak-oplossingen.
    Mocht je nog op vakantie gaan, fijne vakantie dan en groeten, Berit.
  • Hoi Cora,
    ik vergat nog wat: je schreef ook over asje voor de bevestiging van T-mic. Hierover hoorde ik nog niet eerder. Zal bij volgende afspraak audioloog eens vragen. Na mijn vakantie dan maar. Nu maar hopen dat de T-mic nog hele tijd ongeschonden meegaat. Groetjes, Berit.
  • Hallo Berit,

    Klopt wat de ruimte betreft als je met meerdere personen gaat zijn boxen helemaal niet zo handig. Ik ga alleen en dan maakt het niet zoveel uit. Hoewel ik neem best wel veel mee voor mijn hobby, zoals verpakkingsmateriaal / gripzakjes en vrij veel gereedschap en de nodige boeken en papieren voor vindplaatsen en determinatie.

    Het grote voordeel van de afgesloten boxen is dat als zelfs water in de tent zou komen alles beschermd is! Heb al een keer meegemaakt dat mijn tent dreef!

    Dit jaar geen echte vakantie voor mij wat betreft mijn hobby. Ben al een weekje met mijn dochter en kleinzoon in een huisje geweest.

    Ik hoop volgend jaar wel weer 3 of 4 weken te gaan.

    Ik begrijp dat jij nog op vakantie gaat? Bij deze dan een fijne vakantie toegewenst.

    Cora
  • Wat ik ook heb aangeschaft is een oplader voor in de auto. Dan kan je als je langer onderweg bent of even geen stroom heb toch je accu opladen tijdens het rijden. Natuurlijk kan je ook batterijen gebruiken maar vind dit handiger.
  • Hallo Berit,

    Dat asje met hulpgereedschap zit volgens mij gewoon in het doosje met een oorhaakje.

    @Edwin, handig maar daar heb ik mijn Tom-tom in en ik heb de grote accu's. Ik neem aan dat je met de auto ook tussendoor stopt? Mooie gelegenheid om eventueel de accu te verwisselen.
    Ik weet het niet maar misschien wil jij aan een stuk doorrijden tot de benzine op is of dat de accu van je processor leeg is? :)
    Als je zolang achter elkaar gebruik wilt maken van je CI waarom dan niet meteen de batterijlade met de batterijen? Die gaan bij mij ruim 40 uur mee en dan heb je ook niet meer allemaal snoertjes in je auto.

    Cora
  • Wow, wat een praktische oplossingen allemaal. Heerlijk al jullie creativiteit.
  • En Henk alles al in gripzakjes?? :)
  • Klopt, van Ikea (dank voor je tip) en mooi opgeborgen in mooie en praktische tasjes. Laat de vakantie maar beginnen :wink:
  • Dat doe je goed en als je nog op vakantie gaat een fijne vakantie toegewenst.

    Cora
  • Dank je wel Cora, nog vier weekjes endan een maand naar Kroatie... met AquaCase :blush:
  • Ik neem geen reservesnoertjes of haakjes enz mee. De droogdoos wel en de CI's. Oplader en batterijen en de knoopcellen ook.
    Heb nog Neptune mee let extra batterijen en oplader en de onderdelen om te zwemmen.
    Men halve valies zit al vol let onderdelen voor CI's en medicatie. Vind een beetje kleren ook handig :-)
  • Het is wat veel ja... maar beter mee verlegen dan om verlegen. Zeker ala je ver huis bent. :)
  • Misschien wel. Maar ik duim altijd dat ik niks moet vervangen. Heb eerder meer schrik dat ze stuk gaan de vervangonderdelen van altijd mee te sleuren dan breuk te hebben aan de ci's dat ik draag.
  • Ik heb een usb lader is de auto waar ik 3 apparaten mee kan opladen.
    Voor de tomtom is daar een extra power aansluiting voor aanwezig.
    Ik kan dus eventueel mijn telefoon en CI accu's er ook nog bij opladen.
    Batterijen kan ik ook nog gebruiken die gaan bij mij 20 uur mee dus ongeveer 2 dagen.
    Ik neem op vakantie de hele tas mee die ik erbij heb gekregen daar zit alles in incl de boekjes.
    En de CI indentificatiekaart in mijn portomonai.
  • Wow Edwin, een oplaadcentrum in de auto :smile: Ik ben net als jij, neem alles mee dus. Je kan er beter mee dan om verlegen zitten immers.
  • hallo, ik ben net terug van vakantie en lees even mee, altijd handig, tips voor een volgende vakantie.
    Ik las dat Edwin schreef over een tas die hij bij CI had gekregen. Wat voor een tas dan? Klinkt heel handig. Ik ben zeer benieuwd! Ik kreeg CI en toebehoren (1001 doosjes met daarin nog div. reserve-onderdeeltjes enzo) mee in een vrij grote kartonnen kofferdoos met handvat (niet echt iets om mee op vakantie te nemen dus).
    Ik had overigens wel enige reserve-onderdelen meegenomen (in ieder geval een rf-kabeltje).
    Wij hadden in de auto ook een USB-oplader, 3 tegelijk kunnen erin worden opgeladen (gekocht bij Action, heel goedkoop en gaat in de sigaretten-aansteker ofzo); ik heb me er niet mee bezig gehouden (de kinderen wel dus, om tablet met spelletjes aan de praat te houden. Maar eh, wel heel goeie tip voor opladen van de accu's van het CI; had ik nog niet bedacht)
    Groeten, Berit
  • Berit.... Welkom terug. Wat zijn we benieuwd naar je ervaringen :)
  • Hoi Berit,

    Als het goed is zit er een zwarte langwerpige opbergbox voor de processor in de doos. Mooi afsluitbaar met een rits en vakjes waardoor je de processor mooi in kan opbergen.
    Heb je die wel gekregen?

    Groet
    Henk
  • Hallo Henk,

    Ik kan mij niet herinneren dat hij bij mij in de doos zit.
    Ik ga vanavond meteen even kijken.

    Cora
  • Top van je Cora, laat morgen even weten? :)
  • Als ik het niet vergeet zal ik dat doen.
    Misschien een idee om van een ieder te vernemen wat er in haar/zijn doos zit/ zat?
    Moet dan natuurlijk wel bij gezet worden van welk CI-centrum.

    Cora
Sign In or Register to comment.