Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Aquacase en neptune accesoires verloren bij watersport activiteit

Hoi,
ik ben in het bezit van een Naida processor. Voor mijn zwem avonturen heb ik hiervoor een aquacase met neptune accesoires gekocht. Deze case hangt aan een neopreen bandje met klittenband bevestiging aan mijn bovenarm.
Vol vertrouwen ermee gezwommen en dit ging goed. Dag erop ben ik met de kids naar een aquapark in een meer geweest.
http://www.omroepwest.nl/sites/default/files/imagecache/cp_main/erasmus/32/2907957.jpg
Zwemvest aan.
En toen ging het totaal onverwachts mis.... De aqua case is los gekomen van de neoprene band. de microfoon met snoertje bungelde aan mijn hoofd. Enorme paniek natuurlijk want ik zag nergens de aqua case en was bang dat deze inmiddels gezonken was of ergens onder die enorme drijfmatten drijfde. Met 10 minuten moest iedereen weer van het water af om plaats te maken voor een volgende groep. Besloten om te wachten en goed rond te kijken. Gelukkig zag ik na 15 minuten wachten de case een stukje verderop in de zon schitteren aan de water oppervlakte. Snel erheen gezwommen en maar hopen dat er geen water via microfoon ingang naar binnen was gekomen en/of de processor er nog wel in zou zitten. Snel het water uit en alles gedroogd. Gelukkig deed alles het nog.
Ter lering en vermaak wil ik graag het volgende advies mee geven. Wees er uiterst voorzichtig mee. Zodra je bv een zwemvest draagt raak je het "gevoel"een beetje kwijt van bevestiging. In een zwembad kan je minder overkomen..dan komt dat ding altijd wel ergens in zicht boven drijven..maar op het open water een bron van extra zorg.
Aan Advanced Bionics wil ik graag het volgende advies meegeven, het ontwerp van de aqua case kan en moet echt anders! En het kan heel simpel anders opgelost worden door ontwerp wijziging van de aqua case.
Nu is de methode van bevestiging een soort forse clip (zoals een wasknijper) wat je om de neoprene band doet...dit kan dus losschieten zoals je in mijn voorbeeld leest
Mijn inziens is een geheel ander soort manier van bevestigen velen malen beter zonder extra meer kosten in productie. Namelijk een soort van broekriem bevestiging. De neoprene bandje dan hier door 1 of nog beter twee plastic of metalen gleufjes heen halen en hij kan dan geen kant op. Die neopreen klitten band blijft echt wel zitten.
Lijkt mij een simpele verbetering in ontwerp proces met veel betere resultaat.
mvg
Hans Brinkel

Comments

  • p.s. ik ben me ervan bewust dat het zwemmen met een case in een aqua park een extra risico inhoud. Niettemin denk ik dat ontwerp simpelweg beter kan
  • Oo wat een schrik!! Gelukkig is je CI niet kapot gegaan!
    Goeie tip voor AB!
  • Oei Hans, kan me de schrik goed voorstellen! Gelukkig is alles goed gekomen
  • Dank je wel Elske en Maaike :)
  • ik heb de oplossing hiervoor, ik ben naar de ANWB gegaan en heb daar voor € 2,00 een telefoon hoesje gekocht voor om mijn arm, hele Aquacase erin sluiten met een klittenbandsluiting en je kan er mee desnoods parachute springen, hoop dat je er iets aan hebt
  • Goede suggestie Jaap :) , dank je wel
Sign In or Register to comment.