Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Naida CI q70 processor en gebruik van de Easy Call

Hallo allemaal,

Ik heb een CI vanaf juli 2003. In december 2015 heb ik een nieuwe processor gekregen. Een Naida CI Q70. Ik wil graag goed en duidelijk kunnen telefoneren met mijn mobiel (Iphone 5S). En dat kan (volgens AB en LUMC Leiden) met de Easy Call (Phonak). Ik heb het nu te leen om te proberen. Echter valt het geluid telkens weg tijdens het telefoneren. Ik heb van alles geprobeerd met de instellingen in mijn Iphone, bluetooth en nog meer. Uiteindelijk een nieuwe Easy Call gekregen, maar dat valt ook uit tijdens het bellen? Het maakt niet uit of ik thuis in de huiskamer, op de gang, of buiten bel. Hij valt steeds uit? Wie o wie heeft ervaring met de Easy Call en kan mij hiermee helpen op te lossen?

Groetjes,

Manon de Roo

Comments

  • Hallo Manon,
    zelf heb ik geen ervaring hiermee. Maar, vorige week was ik bij een door OPCI georganiseerde bijeenkomst. Daar vertelde een meneer heel enthousiast over zijn ervaringen met Easy Call in combinatie met zijn CI van AB. Voor het eerst dat ik hier van hoorde, wil me er nog in gaan verdiepen.
    Het enige wat ik me herinner is dat hij vertelde dat je je toestel wel aan je oor moet houden. Verder kan je misschien OPCI vragen naar mailadres van deze meneer (Hennie Epping, de voorzitter van OPCI, was er die avond ook; misschien kan hij je aan contactgegevens helpen?). Succes ermee (en als je meer weet, meld je dit dan hier op het forum?). Groeten, Berit.
  • Hallo Manon,

    Inmiddels bel ik alweer enkele maanden met de Easy Call. Soms komt het voor dat het geluid even wegvalt. Maar zo vaak als jij aangeeft zou niet mogen.
    Het is wat lastig beoordelen wat nu precies de oorzaak kan zijn.
    Van belang is dat de EasyCall dicht bij de telefoon zit, liefst eraan vast. De afstand tussen telefoon en oor, mond liever niet meer dan 15cm. En, wellicht een open deur, moet goed opgeladen zijn.
    Ik zal nog even rondvragen onder EasyCalle gebruikers en nagaan of er meer van dergelijke ervaringen zijn en hoe ze het opgelost hebben.

    Groet
    Henk
  • Hallo
    Misschien laat om hier nog te reageren maar bij mij valt ie ook vaak weg. Heb 2 CI's en de plaats zoeken zodat beide contact hebben met Easycall is niet simpel. Heb je al geprobeerd om de easycall dichter bij je oor te houden en dus dichter bij je Ci? Je hoeft je telefoon niet perse aan je oor of CI te hebben maar wel de Easycall.
    Groetjes
    Lien
Sign In or Register to comment.