Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

accu snel leeg

weet iemand of er iets bestaat waarmee je kunt meten hoever de accu opgeladen is?
van de week was de kleine accu nadat hij gewoon was opgeladen na 2 uur leeg. Nog nooit gehad en ik zat op het paard dus heel onhandig. Is er dan met opladen iets niet goed gegaan...ik heb geen idee maar ik zou eigenlijk graag de accu willen opmeten met iets om te checken of hij echt helemaal opgeladen is.
Ben benieuwd of iemand mij wijzer kan maken.
Bertie Jongen

Comments

  • Hallo Bertie,

    Leuk om je weer eens tegen te komen hier. Twee uur is wel heel kort. Ik vermoed dat er met het opladen iets mis is gegaan. Komt wel eens voor. Voorzichtig stofvrij maken van de accu en de oplader kan zeker helpen.

    Ik ken geen apparaatje of iets dergelijks waarmee je kan checken of de accu voldoende opgeladen is.
    Heb je die accu nadien opnieuw opgeladen en wat was het resultaat?

    Groet
    Henk
  • Op het moment dat je accu's opgeladen zijn moet je ze er ook af halen. Ook de stekker uittrekken en een dag of nacht laten zitten kan er misschien voor zorgen dat je accu terug leegt raakt.
  • Ik las een interessante discussie op de Engelse AB site over de accu duur. Iemand had hierover info gekregen van AB in de US nadat hij geklaagd had dat de levensduur van de batterij plotseling tot een derde was teruggelopen. Hij had te horen gekregen dat hij een van de volgende twee opstart procedures moest volgen bij het aanzetten van de CI:
    1 CI achter het oor, headmic op het implantaat en als laatste de batterij aanklikken op de CI. (Dit is een lastige start procedure met de batterij als laatste)
    2 batterij aanklikken op CI, headmic eraan koppelen, CI achter het oor en headmic op het implantaat. Daarna achtereenvolgens alle 5 programma's even aanklikken en als laatste terug naar programma 1.
    De persoon in kwestie en ook anderen bleken hier baat bij te hebben zo bleek uit de discussie. In de discussie ging het ook over wat de oorzaak zou kunnen zijn, men dacht de koppeling tussen headmic en implantaat die kennelijk elke keer bij aanzetten gekalibreerd moet worden.
    Ik had dit nog niet eerder gehoord en ik weet niet of anderen hier ervaring mee hebben. Zelf had ik af en toe last van een batterij die plotseling na een paar uur leeg was. Maar dat was incidenteel. Ik zal de procedure van opstarten met alle 5 programma's aanklikken even uitproberen. En afwachten of de incidenten dan over zijn.
  • Hallo Fokke,

    Met name het inschakelen, kort, van alle vijf de programma's is voor mij ook nieuw. Ga ik dus ook uitproberen :)

    Groet
    Henk
  • Als de accu soms sneller leeg is dan gebruikelijk, komt dat denk ik meestal omdat hij niet perfect aan de lader is geklikt. overkomt mij ook wel eens
  • Meest voorkomende inderdaad
  • Ik heb dit probleem ook gehad, mijn accu's raakten regelmatig snel leeg nadat ik ze de hele nacht had opgeladen. Ik heb er een tijdlang last van gehad.
    Sinds september dit jaar heb ik een nieuwe opdate laten doen van de firmware van mijn processor (AB) en sindsdien is het probleem goed verholpen.
Sign In or Register to comment.