Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Gerard

Hallo goedenavond mijn naam is Gerard ik ben sinds een paar maanden bezig
bij het LUMC voor een CI links rechts heb ik een a.h.o. hoorapparaat van Siemens sinds 5 jaar.
Nu heb ik vandaag nog wat testen moeten ondergaan incl. uitleg over een 3 tal merken AB / Phonak met de Naida / Cochlear met de allernieuwste Kanso off the ear en Med-el die voor mij gelijk afviel.
Dus 2 keuzes AB of De nieuwe Kanso van Cochlear die voor ij wel mooi overkwam cosmetisch gezien maar het gaat uiteindelijk om het horen.
Over AB hoor alleen maar positieve dingen van de Kanso is nog maar weinig bekend, zijn er misschien toch al wel mensen die hier iets meer van af weten zou ik het heel erg graag vernemen misschien dat dat mij kan helpen bij mijn keuze
Ik hoop hier iets over te horen natuurlijk ook graag advies over AB en of het ook mogelijk is bij beide toestellen om deze via het mobieltje te regelen en daarmee gelijk te bellen

Hartelijk groet6 en alvast bedank
Gerard

Comments

  • Dag Gerard,

    Welkom op dit forum! Ik kan helaas weinig vertellen over de Kanso van Cochlear, maar des te meer over AB! Ik heb zelf de Naída Q70 CI van AB en een Naída Link van phonak (kunt u zien als een soort hoortoestel). Deze twee apparaten kunnen ook echt met elkaar communiceren, dat wil zeggen dat het geluid dat in mijn CI binnenkomt, bij een bepaalde instelling ook wordt gestreamd naar mijn Link. Dit schijnt zelfs nog beter te werken bij de Q90 CI. Juist die bimodale werking vind ikzelf erg prettig, het soort voor een voller geluid. Het feit dat beide apparaten dezelfde automatische programma's gebruiken, zorgt voor gebruiksgemak; ik kan met 1 knop beide toestellen aanpassen, wat ik super fijn vind.
    Voor wat betreft het bellen: dit is ook mogelijk indien je deze twee toestellen hebt: dan is er de DuoPhone instelling, waarbij het geluid uit de telefoon in beide oren binnenkomt. Maar bellen kan ook met behulp van andere features, zoals de Easycall of Compilot. Die mogelijkheden zijn er ook zeker.
    Heb je nog meer vragen, stel ze gerust!

    Verder wil ik je graag nog wijzen op de CI informatie bijeenkomst op 14 en 15 maart in Vianen (http://www.doof.nl/nieuws/ci-informatiebijeenkomst-kom-in-contact-met-ci-gebruikers-op-14-of-15-maart/29827). Ook daar wordt informatie gegeven over verschillende AB processoren en kun je een op een in contact komen met CI gebruikers, wat altijd als heel waardevol wordt ervaren!

    Hartelijke groet,

    Helen
  • Dag Gerard, je zou je oa kunnen aanmelden bij de Facebookgroep ervaringen cochleair implantaat. Hier worden deze vragen ook gesteld. Redelijk recent is er nog een vraag over geweest. Reacties zijn wat de Kanso betreft onder meer dat het soms snel losraakt. Zeker bij lang haar. En daarmee voelt het niet veilig. Dat het haar ruisgeluiden geeft. Maar dat de kwaliteit van het geluid verder te vergelijken is met de nucleus 6. Ik adviseer je te verdiepen in de mogelijkheden wat betreft het gebruik van hulpmiddelen mbt het telefoneren en het gebruik van CI in combinatie met het htt. Daar is momenteel het meeste onderscheid in tussen beiden merken. En sluit precies aan bij jou vragen/mogelijkheden (telefoneren en benutten van htt naast CI).
    De CI bijeenkomst van AB is zeker een aanrader. Evenals die van de andere merken.

    Hartelijke groet,
    Maaike
  • Zelf ben ik ook een tevreden gebruiker van een NaidaCI Q70, en met een Phonak hoortoestel die afgesteld is op mijn CI.
    Helen noemde veel voordelen hierboven al.

    Verder kun je bij de NaidaCI en de Kanso afwegen of je wel met batterijen wil werken ipv accu's. De Kanso heeft geen mogelijkheid om een accu te gebruiken.
    Daarnaast ben ik blij dat mijn CI niet aan mijn hoofd hangt zoals de Kanso maar het grootste gewicht op mijn oorschelp leunt/steunt. Af en toe heb ik wel eens last van irritatie op de plek van de magneet en dan ben je blij dat niet je hele CI eraan hangt.
Sign In or Register to comment.