Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Ook ik ben nieuw

Hallo, mijn naam is Mirjam en ben 35 jaar oud. Ik ben getrouwd met Harm Jan en samen hebben wij 2 zonen van 8 en 10 jr oud.
Slechthorendheid/doofheid komt bij mij in de familie voor. Mijn tante was geheel doof en moesten wij altijd goed en duidelijk aankijken en rustig spreken. Mijn broer is technisch gezien zonder zijn hoorapp. geheel doof.
Met mijn kinderen heb ik afgesproken dat ze mij moeten aantikken voor een gesprek wat natuurlijk niet altijd werkt :/ Ook voor mijn man is het soms wel heel frustrerend! Wat ik ook heel goed begrijp. Word er zelf wel eens knetter van :#
Van kinds af aan loop ik al te klooien met mijn gehoor. Regelmatig operaties moeten ondergaan voor buisjes.

Op mijn 19e kreeg ik nogmaals een plaatselijke verdoving in mijn oor. O wat was dat pijnlijk. Maar ook dat bleek niet goed te helpen en werd besloten dat het beste was om een hoorapp. aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan en kreeg toen mijn eerste (IHO). Na verloop van tijd kwamen we tot de conclusie dat mijn rechter gehoor ook sterk verminderd was/ is. Ditmaal werden er 2 hoorapp. geïnstalleerd.

2 Jaar geleden ben ik via een doorverwijzing van de huisarts bij audiologisch centrum in Assen terecht gekomen. Eerst maar nieuwe app aangeschaft.
De conclusie was binnen nu en 5 jr kans op een implantaat, man man man wat kwam dit hard bij mij aan. Was gewoon overstuur. Nu 2 jr later net mijn hoorapp. bij laten stellen wat tot dusver nog niet voldoende is.

Na verschillende vooronderzoeken in het UMCG groen licht gekregen voor een CI. Vandaag ben ik bij de anesthesist geweest en verpleegkundig spreekuur.
Mijn opnamedatum was 4-10-17 en operatie dag later. Toch heb ik hem veret naar eind febr, maart ivm mijn opleiding die ik volg.


Groetjes Mirjam

Comments

Sign In or Register to comment.