Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

verzekering HoorZeker Pakket Schoonenberg

Goede avond,

Wij zijn nieuw op deze website en ook nieuw met hoortoestellen.

Onze zoon van 12 jaar heeft sinds dit jaar aan beide oren een hoortoestel. In het ziekenhuis hebben ze ons het hoortoestel aangemeten en via Schoonenberg zijn de apparaten aangeschaft. Via de verzekering waren de apparaten vergoed vanwege de leeftijd van onze zoon. Bij het ophalen van de hoorapparaten kregen we naast de apparaten ook een heel pakket mee om alles te onderhouden. onder anderen een droog apparaat.

Vanuit het ziekenhuis gaven ze ons het advies om een verzekering af te sluiten maar we wisten nog niet waar we dat zouden doen. ook omdat alles nieuw is en we totaal geen idee hebben waar we dat het beste konden gaan doen.

Nu hadden we een afspraak laatst weer bij Schoonenberg om de apparaten uit te lezen. Mocht er iets gebeuren met de apparaten dan hoeven we niet helemaal naar Amsterdam en kunnen ze bij Schoonenberg ook de apparaten weer goed instellen.

Nu begonnen ze over de verzekering die we af zouden moeten sluiten. Ze boden ons een speciale verzekering van 5 jaar lang. Mijn man heeft zoiets van gewoon doen want dat is het makkelijkst geregeld bij de winkel zelf. Op zich denk ik daar ook zo over. Omdat we een druk leven(lees groot gezin) zouden korte snelle lijntjes wel heel fijn zijn.

Maar ik twijfel zelf over de verzekering. Ik krijg het idee dat het pakket dat ze aanbieden erg duur is. Niet zozeer in de aanschaf/premie. Maar duur op het moment mocht er iets aan de hand zijn. Zijn er mensen die deze verzekering kennen en deze verzekering hebben vergeleken met andere verzekeringen?

Is het werkelijk de beste keus om bij Schoonenberg hun verzekering af te nemen?

Iets wat ik wel een beetje vreemd vond wat het volgende: Bij het ophalen van de gehoorapparaten van onze zoon kregen we allerlei spullen mee om de apparaten te onderhouden. Nu zeiden ze dat als we niet bij hun de verzekering gingen afsluiten dat we dan het droog kastje terug moesten geven. Want dit was volgens hun een onderdeel van de verzekering. Wij wisten dat niet en omdat het allemaal nieuw voor ons is vinden wij het erg vreemd dat men ons blijkbaar spullen mee heeft gegeven vanuit hun verzekering zonder dat wij hadden aangegeven de verzekering bij hen af te sluiten.

Ik ben ook een beetje bang dat ik straks een na-rekening ga krijgen van alles wat ze toen aan ons hebben gegeven zoals: batterijtjes, schoonmaakdoekjes, tasje, hoortoestel bakjes etc.

Ik hoop dat er mensen zijn die ons wat wegwijs kunnen maken. Het is allemaal zo nieuw dat ik op dit moment een beetje verdrink in de informatie. Het zou zo fijn zijn als iemand zijn/haar ervaringsverhaal zou willen delen.

Alvast ontzettend bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Felicia

Comments

  • Beste Felicia,

    Dit forum gaat over CI (cochleair implantaat). Gelukkig weten we ook wel wat over hoortoestellen omdat veel CI gebruikers ook een hoortoestel dragen naast hun CI.

    Ik begrijp je vraag. Het antwoord is wat lastiger. Het gaat immers niet over het horen met een hoortoestel maar over het verzekeren ervan.

    Het verzekeren van een hoortoestel, in het bijzonder voor kinderen, tegen verlies, diefstal en beschadiging (in verzekeringstermen "een onvoorziene gebeurtenis of een van buiten komend onheil) is beslist aan te raden.
    Wat Schoonenberg aanbied kan ik niet beoordelen, ik ken hun polis niet.
    Waarschijnlijk bedoelen ze een nazorgpakket inclusief verzekering tegen verlies, diefstal etc.

    Mijn advies is om je vragen voor te leggen aan Schoonenberg, liefst per mail zodat hun antwoorden op papier staan en er geen discussie gaat ontstaan bij eventuele schade.

    Ik hoop dat je hier iets mee kan. Nog aanvullende vragen? Hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,
    Henk
  • Beste Henk,

    Mijn excuses dat dit meer een forum is voor CI. Ik heb dat verkeerd begrepen. Evengoed bedankt dat je wilde reageren en de tips neem ik van harte.

    Misschien zijn er nog mensen die wat meer bekend zijn met de verzekeraars in eigen ervaring. Ik heb de polissen doorgenomen, ik vind het alleen lastig wat het uiteindelijk in de praktijk het beste gaat werken. Het valt me op(als ik het goed bekijk) dat bij de Schoonenberg verzekering er al heel snel een percentage niet vergoed wordt. Een soort afschrijving zeg maar en een bepaalde dagwaarde daar werken ze mee. Terwijl ik de indruk krijg van andere verhalen hier op het forum dat andere verzekeraars dat niet lijken te doen en gewoon vergoeden en niet per jaar steeds minder vergoeden. Misschien zijn er nog ervaringsdeskundigen op dat gebied op dit forum aanwezig?

    Dank en vriendelijke groeten,
    Felicia
  • Beste Felicia,

    Als het hier gaat over verzekeren dan gaat het om het verzekeren van een CI. Er zijn wat verschillen in polissen voor CI en hoortoestellen.

    Er zijn zeker verschillen in polissen bij de verschillende verzekeraars.
    Drie goed verzekeraars voor hoortoestellen kan ik je noemen www.meeus.com
    www.hoortoestellenverzekering.nl
    www.dehaanenbuis.nl

    Mijn advies zou zijn, na heel lang in het verzekeringsvak gewerkt te hebben, een van deze verzekeraars te kiezen.
    Inhoudelijk zijn er geen grote verschillen, veel CI gebruikers en hoortoestelgebruikers zijn verzekerd bij Meeus.

    Wellicht kan je hier wat meer mee?

    Groet,
    Henk
  • Beste Henk,

    Bedankt nog voor je laatste reactie. Door drukte is het er nog steeds niet van gekomen om een verzekering af te sluiten. Reden van uitstel was ook dat één van de genoemde verzekeringen niet vergoed als er schade is dat door zweet is ontstaan.

    Dat maakt het erg ingewikkeld. Want juist daarvoor ben ik bang. Onze zoon gaat erg netjes met zijn gehoorapparaten om maar heeft erg veel last van zweten. Hij doet bij bijvoorbeeld voetbal of sport altijd al zijn apparaten uit. Ondanks dat het dan lastiger is voor hem. Maar ook in zijn dagelijkse bezigheden en spelen zweet hij soms veel. Ik ben erg bang dat ondanks zorgvuldig gebruik dit een keer schade kan veroorzaken, vocht van zweet maar ook het zout dat vrij komt. Het vreemde is is dat het mij toch lijkt dat juist zweten gewoon niet altijd voorkomen kan worden en een natuurlijk proces is.

    Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben op dat gebied?

    Dank en vriendelijke groeten,
    Felicia
  • Hallo Felicia,

    Ik worstel wat met je vraag. Natuurlijk begrijp ik je aarzeling en vragen. Tegelijk realiseer ik me dat deze pagina bestemd is voor mensen met vagen over een Cochleair Implantaat.
    Het geven van adviezen over verzekeringen past hier niet bij.

    Toch een enkele opmerking. De meest voorkomende dekking is;
    a. verlies , waaronder begrepen verlies door diefstal of vermissing;
    b. beschadiging door elk van buitenkomend onheil.

    De vraag is of schade als gevolg van zweten gezien kan worden als een van buiten komend onheil. Zweet komt van binnenuit immers. Een stelling waarover discussie mogelijk is.

    Uitsluitingen van de dekking zijn er ook. De meest belangrijke is
    schade die is ontstaan door de aard of een gebrek van het verzekerde hoor hulpmiddel. Komt dit voor dan zal veelal aanspraak gemaakt kunnen worden op de garantieregeling van de leverancier.
    En schade die is veroorzaakt door een gebrekkige of ondeskundige reiniging, bewerking of reparatie. Gebrekkige reiniging is bijvoorbeeld het niet dagelijks drogen van het toestel in de meegeleverde droog doos.

    Ik wil je met klem adviseren deze onderwerpen te bespreken met de verzekeraars waar je eventueel een polis wenst af te sluiten. Mocht het zijn dat de poliswaarden op deze punten onvoldoende duidelijk zijn, laat het dan vast leggen in een brief of mail zodat er later bij eventuele schade geen discussie gaat ontstaan.

    Met groet,
    Henk
Sign In or Register to comment.