Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Werk-mobiel

Hallo,
Ik heb een ci (Bionic) aan de linkerkant en rechts een hoortoestel (Phonak).
Ik werk in het gemeentehuis, ik maak geen gebruik van een telefoontoestel (ik kan niet bellen) en help de klanten via emails. De receptie belt naar mijn afdeling om door te geven als mijn klant er is, dan geeft mijn collega dit persoonlijk aan mij door zodat ik naar de klant toe kan.
Tot nu toe gaat dit prima maar binnenkort worden alle vaste telefoontoestellen vervangen door mobiels.
Ik krijg er dan ook 1 en ik moet dus bereikbaar kunnen zijn voor de klanten via emails. Zoals ook de receptie, die moet mij ook kunnen bereiken...
Ik ben benieuwd naar een andere manier voor doven/slechthorenden, heeft iemand tips/ervaring hierover??

Comments

  • Een smartphone heeft mogelijkheden te over. Je kunt de email hier uitlezen en je collega's kunnen jou via whatapp een berichtje sturen aangezien je niet kunt bellen zoals je hierboven aangeeft. Ik principe doe ik precies hetzelfde, ook alle emails komen op mijn smarthphone aan en als een collega mij met spoed moet hebben sturen zij mij een whatappje (sms kan natuurlijk ook)
  • Wat Frank zegt, heel veel is mogelijk. Zodra je weet welke mobiel je krijgt, laat het even weten en wie weet kunnen we je dan nog beter adviseren.
  • Bedankt voor jullie reacties!
    Ik kan kiezen tussen 2 modellen: Samsung Galaxy S7 en een Apple Iphone SE. Welke zou het beste zijn?
  • Dat is redelijk eenvoudig, beide zijn heel goed. Ik gebruik de Samsun S7 en kan er ALLES mee :)
  • Hier ook de Samsung S7 en meer dan tevreden ermee.
  • Hallo SImone,
    Ik lees pas net jouw vraag en het is inmiddels al even geleden. Maar zijn jullie al over gegaan op de nieuwe telefoons? Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Verder zou ik je ook graag willen laten weten dat het mogelijk is om een zgn EasyCall van Phonak aan je smartphone te koppelen. Dat is een accessoire waarmee je direct verbinding kan maken met zowel je CI als met je Phonak hoortoestel. Ik belde voorheen niet veel omdat ik het toch te moeilijk vond om te verstaan, maar met de EasyCall kan ik nu best goed telefoneren! Wellicht ook iets voor jou?
  • Hallo Simone, kan je wat meer informatie geven over easycall. Bellen gaat bij mij best goed met voorheen Nokia en nu de samsung, maar blijf op zoek naar verbetering omdat ik toch afhankelijk ben van de helderheid van de stem van mijn gesprekpartners. Is de easycall ook te combineren met bijvoorbeeld skypecalls via de computer? Hoor het graag. Bedankt alvast. Groeten, Jessica
  • Hallo Simone, ik heb ook ci (AB) in combinatie met hoortoestel phonak naidaV.
    telefoneren met mobiel gaat sinds kort weer net zo goed als vroeger toen ik nog redelijk normaal kon horen met hulp van de roger select. Eerder gebruikte ik de compilot maar die blijkt niet te werken voor de combinatie van zowel CI als hoortoestel (compatibiliteit probleem). De roger select werkt voor telefoneren super, in vergelijking met compilot een wereld van verschil. De roger werkt ook met FaceTime calls. Ik gebruik de roger ook bij gesprekken met meerdere personen, ook heel fijn en veel beter geluid. De TV kan ik nu ook weer goed en gemakkelijk verstaan zoals commentaar bij sportwedstrijden en discussie programma's.
    Groeten, Fokke Posma
  • Hallo Jessica, de EasyCall werkt Allen met oproepen op je mobiele telefoon. Voor mij werkt dit heel goed, maar dat heb je hierboven vast ook al gelezen. Skype gebruik ik ook vaak, maar dan doe ik dat in combinatie met de Roger Pen en een audiokabel. Vraag het even na bij jouw CI-team, dan kun je beide waarschijnlijk op proef proberen. Ik kan ze allebei aanraden. Groetjes!
  • Allen = alleen ;)
Sign In or Register to comment.