Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Kosten CI als er geen vergoeding is vanuit zorgverzekeraar

Hoi,

Ik ben 45 en eenzijdig doof, inmiddels op de lijst voor een intake voor een CI bij het Erasmus ziekenhuis te Rotterdam.

Omdat ik mij graag op alle vlakken goed voorbereid kwam ik op op het stukje: Kostenpost uit

Vooral omdat het in Nederland nog niet standaard is om iemand te implanteren met 1 goed oor en 1 geheel doof oor kan het zijn dat zelfs bij een positief advies mijn verzekering niet zou willen vergoeden.

Nu had ik hier en daar gelezen dat AB korting geeft op het moment dat men het zelf moet financieren, aangezien ik mede door mijn doofheid vrij geïsoleerd ben en ook qua carrière niet alle kansen heb kunnen nemen zit ik op een (erg) laag inkomen (onder minimum)

Heeft iemand hier op het forum zelf zijn eigen (of 2 de) implantaat moeten betalen en zo ja waar moet ik dan aan denken qua totaal prijs?

Ik las ergens dat een Ci een 25,000 kost als het vergoed word, wat gaat daar dan eventueel nog van af? En.. was het voor diegene de moeite waard?
Voor een BCD kan ik wel in aanmerking komen en die word dan ook geheel vergoed, daar zijn de kosten natuurlijk zoiezo al een heel stuk lager voor.

Heeft iemand al eens een lening moeten afsluiten voor een CI en zo ja waar kon je terecht ?


Alvast bedankt voor het lezen en beantwoorden

mvg,

Werner

Comments

  • Inmiddels mijn uitnodiging voor de intake binnen. 26 feb en 3 maart...
  • Intake 26 feb was niets anders als een normale gehoor test en een waarschuwing dat eenzijdig doven wellicht geen vergoeding zou kunnen krijgen. Net contact gehad met mijn verzekeraar en die melde mij dat ze op zich gewoon vergoeden als er een declaratie gedaan word door het CI-Team !!

    3 Maart de 2de intake dag met een vragenlijst en een gesprek met de KNO dus word vervolgd .....

    Ondanks dit alles vraag ik mij toch nog af wat een CI incl plaatsen kost.... weet iemand het?
Sign In or Register to comment.