Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

problemen met implantaat HiRes ultra

Ik ben in november 2016 geïmplanteerd met het HiRes ultra implantaat. Aanvankelijk prima resultaten. De laatste twee jaar blijkt het implantaat instabiel met name bij de hoge tonen. Ik moest dan om de 2-3 maanden weer terug voor opnieuw inregelen. In februari kregen wij een brief hierover dat er wereldwijd problemen waren met dit type implantaat.
Ik heb het laten controleren het het blijkt inderdaad het geval. Electrode 12 is nu uitgeschakeld maar de problemen blijven.
Ik ben heel erg benieuwd of er meer gebruikers zijn die deze problemen ervaren en wat de oplossingen zijn.
Fokke Posma

Comments

  • Beste Fokke,
    hoe gaat het nu? Ik reageer nu omdat wij ook met dit probleem te maken hebben bij onze dochter van 8 jaar, en wel aan twee kanten. Zij is in 2017 en 2019 geïmplanteerd en gaat aan beide kanten geherimplanteerd worden. Wat een ellende. Is bij jou herimplantatie nodig? Gaat de achteruitgang snel of blijft het aardig stabiel?
    Sterkte in ieder geval.

    groeten,
    Marieke
  • Ik ben ook een van de ongelukkigen die dit treft. Vergelijkbaar met Fokkeposma qua tijd. Had icm een HT spraakverstaan 94% (!). en twee jaar later een herimplantatie gehad met HiRes 3d. Bij mij ging het dus razendsnel bergafwaarts. Electrodes 12 t/m 16 functioneerden niet goed meer; die zijn met name voor de hoge tonen en heb je juist nodig om goed spraak te kunnen verstaan. Terug naar geheel af dus. Het was een enorm bittere pil om te slikken, Heel veel (reis-) kosten uiteraard en kost zeeen van tijd....maar ben wel blij dat ik het gedaan heb en weer aan herstel kan gaan werken. 6 Dec a.s. weer eerste fitting.....ben benieuwd. AB krijgt de rekening wel gepresenteerd en nu maar hopen dat deze productiebatch met HiRes 3d wel goed is.........
  • Beste Ad,

    wat een ellende...
    Onze dochter heeft dit jaar twee herimplantaties gehad en is nog aan het revalideren. Het revalideren gaat gelukkig wel beduidend sneller dan de eerste keer (ze is niet doof geboren, de eerste implantaties waren 2 en 4 jaar geleden). Hopelijk gaat het bij jou ook voorspoedig!

    groeten,
    Marieke
Sign In or Register to comment.