Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Twijfels

wel of niet een CI

Ik ben 49 jaar en al een jaar of 15 hardhorig. Een jaar geleden heb ik in het UZA afdeling NKO te horen gekregen dat ik in aanmerking kom voor een CI. Ik volg ook liplees en hoortraining en kan me nog redelijk goed behelpen in de mate van het mogelijke. Ik draag in beide oren een hoorapparaat . Mn linker oor werkt samen met het apparaat naar behoren , mn rechter hoor is vrijwel volledig doof , zelf met een hoorapparaat kan ik niks verstaanbaar horen. Ik ben dus al een jaar aan het twijflen of ik nu wel of niet een CI zou laten plaatsen

Comments

  • Hallo Wim,
    De vraag wel of geen ci kan je uiteindelijk alleen maar zelf beantwoorden. Toch is er een zin in jouw verhaal die ik heel herkenbaar vind. "Ik kan me nog redelijk behelpen." Dat heb ik voor mijn implantaat ook gedacht. Het ging toen volgens mij ook goed. En als ik met heel veel concentratie een gesprek probeerde te volgen ging zeker de helft goed. Maar wat een verschil met de ci. Perfect is het zeker nog niet, en niet iedereen heeft dezelfde resultaten. Toch heb ik ook lang getwijfeld.

    Wat doet jou al een paar jaar twijfelen om een ci te nemen?

    Groet,
    Arno
Sign In or Register to comment.