Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

nieuw

Hallo, ik heb sinds 12 november een C.I. ( Neptune) en het gaat best goed.

Mijn vraag is heeft iemand tips of aanwijzingen van doe dit of probeer dat eens.

Ineke

Comments

  • Dag Ineke,

    Ik kan je spijtig genoeg niet helpen met je vraag omdat ik voorlopig zelf nog geen CI heb. Maar misschien kun jij mij wel helpen. Hoe was je eerste hoorervaring na activatie? Hoe klonk dat?

    Wim Maes

  • Hallo Wim, je vraag is makkelijk te beantwoorden, het klinkt overweldigend, de eerste tijd denk je waar ben ik aan begonnen.

    Maar nu nog geen 3 maanden later zou ik hem voor geen goud meer willen missen.

    Ik had jouw verhaal al gelezen en ook ik had 2 gehoorapparaten en spraak werd steeds moeilijker, dit was ook eigenlijk mijn enige optie, ik ging richting doof en werd steeds slechter en slechter.

    Het is voor iedereen anders maar ik heb deze kans met twee handen aangegrepen en ben echt dankbaar voor deze oplossing.

    Veel succes met de beslissing om wel of geen CI te nemen.

    Ineke

  • Dank u wel voor je antwoord. Ik heb alleen schrik dat ik niet meer ga kunnen funtioneren gedurende die inlooptijd na de activatie. ik ben namelijk zelfstandige en kan echt niet veel dagen afwezig zijn in mn zaak. Kun je eigenlijk nog gewoon verder doen zoals voor de operatie of moet je gewoon een tijd verdwijnen uit het openbare leven?

  • Ja Wim als jij niet gemist kan worden in je bedrijf ga je het denk ik toch wel heel moeilijk krijgen. Als "gewoon"werkend persoon in loondienst ben je toch zo'n drie maanden uitgeschakeld (dat is de periode die er voor staat). Nu is dat voor iedereen natuurlijk anders maar mijn ervaring is dat je je toch wel 2 maanden terug moet trekken.

    Er komt zoveel op je af en je moet zo vaak naar afspraken en geloof me dat is heel vermoeiend. Maar je krijgt er veel voor terug.

    Er staat een jaar voordat je het eindresultaat hebt en ik ben nog geen 3 maanden verder dus misschien ook geen goede raadgever. Ik snap dat het een moeilijke keus is maar bedenk dat je er veel voor terug krijgt.

    Ineke

  • Pfffffff, jawadde image

  • Dag Wim,

    De revalidatie vergt slechts 2 x een half uur per dag met 1/2 uur pauze ertussen voor de logopedie in het ziekenhuis gedurende 3 weken en daarna 1x 1/2 uur per dag bij een gecertificeerde logopedist die je in jou eigen omgeving woont. En je moet juist doorgaan met je dagelijkse dingen en werkzaamheden om zoveel mogelijk te horen en ervaren hoe het klinkt in je eigen leefomgeving met een CI. Er zijn lijsten van gecertificeerde praktijken ter inzage bij het CI team. En hoe meer je oefend in je vrije tijd met je co-therapeut,des te eerder ben je er helemaal van af. Ik zelf ging in record tempo door de revalidatie en zat na 5 weken dagelijkse training nog maar op 1 keer per week. Helaas heeft dat allemaal niet mogen baten want na 3 maanden stortte het helemaal ineen en nu zit ik hier gewoon zonder,weer doof te zijn. Het is niet meer om aan te horen,maar er wordt naar een oplossing gezocht. Al weten ze op dit moment nog niet waar ze moeten zoeken!!!!!! Ik hoop je met het eerste gedeelte een indruk te hebben gegeven wat je kunt verwachten. en wat mijzelf betreft, ben ik gelukkig voor jou en alle anderen een uitzondering.

    Groeten Willem.c

  • Nogmaals dag Wim,

    Wat ik nog vergeten was als tip is het volgende: rondlopen op lawaaierige plaatsen,zoals markten,stationshal,overdekte sporthallen en drukke winkels. Zoek een lokatie waar 1 drukke en een nog drukkere plaats is en begin op de minst drukke. Als je het te lawaaierig vindt worden ga je naar de nog drukkere plaats om jezelf te tarten en hou dat 15 minuten vol en ga vervolgens terug naar de plaats waar je het eerst te veel herrie vond terug. Je zal dan zeggen hè hè wat lekker even uit die herrie en dan ben dus weer een stap verder.

    nogmaals groet Willem.c

Sign In or Register to comment.