Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Ik ben hier nieuw

Hallo allemaal

Mijn naam is Yvonne en ik heb aan beide kanten een CI. In 2010 heb ik een hersenvliesontsteking gehad en ben toen plotsdoof geworden. Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

Groetjes,

Yvonne

Comments

  • Hallo Yvonne,

    ik heb ( gelukkig) geen ervaring met plotsdoofheid. Dat lijkt mij verschrikkelijk. Nog erger dan de frustratie om langzaam je gehoor te verliezen.

    Hoe heb jij het plotselingen verlies ervaren? Hoe verloopt jou ci taject?

    groet,

    arno

  • Hallo Arno,

    De eerste paar weken was ik erg ziek door de hersenvliesontsteking en was de plotsdoofheid nog heel onwerkelijk. Binnen 4 weken ben ik geopereerd om de CI's te plaatsen. Toen moest ik nog zo'n 6 weken wachten tot ze in gebruik genomen konden worden. Die periode was erg afzien, voornamelijk door tinnitus. Constante herrie in m'n hoofd, ik kon er moeilijk mee omgaan. Ook communiceren ging erg moeilijk, alles moest opgeschreven worden voor me. Voor mijn partner en kinderen was het ook erg moeilijk. Mijn kinderen waren toen 3 en 1 jaar oud en hadden er veel moeite mee. Mijn evenwichtszenuw was ook beschadigd, dus ik liep ook erg moeilijk en kon ze niet eens meer optillen.