Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Ben benieuwd naar uw ervaringen...

Zou graag voor mijn vriend willen weten wat uw ervaringen zijn..

Hallo lieve mensen! Ik stel me graag even aan u voor. Mijn vriend is vooral aan 1 kant slechthorend. Hij heeft sinds een klein jaar een gehoorapparaar maar deze bevalt eigenlijk helemaal niet zo. At voormij harde geluiden zijn , is voor hem een 'oorverdovend' lawaai. Niet fijn dus. Ik zou zo blij voor hem zijn als hij weer goed zou kunnen horen en dit nadeel niet ervaart. Ook zou het praktisch gezien ook veel fijner zijn. Nu wipt zijn gehoorapparaat er vaak uit bijvoorbeeld. Nou, ik ga snel kijken war u allemasl hebt geschreven. Heeft u tips en/of adviezen, dan hoor ik ze graag. Groetvan Antje.

Comments

  • Hoi Antje,
    Het afregelen van een gehoorapparaat gaat vaak heel goed als het audiogram ingevoerd wordt. Als er daarna nog geluiden zijn de niet prettig klinken moet je vriend er mee terug gaan naar de audioloog. Liefst met een zo goed mogelijke omschrijving van het geluid en waarom het niet prettig klinkt. Bij heel veel toestellen kunnen heel specifieke instellingen gemaakt woden.

    Groet,
    Arno
  • Hou Antje,
    Ik ben benieuwd of je vriend nu een hoortoestel of een CI heeft. Voor jouw vraag maakt het niet zo veel uit, alleen zijn er verschillende mensen die er wat aan kunnen doen. Bij een CI kan hij alleen bij een audioloog terecht, voor een hoortoestel zal dit in het algemeen de audicien zijn. Voor beide geldt dat zeemzoeter versterken maar ook dat ze harde geluiden binnen de perken moeten houden, hiervoor zijn in de apparaten instellingen mogelijk. Het afregelen zal sneller gaan als je vriend een soort dagboek maakt met daarin de situatie waarbij hij last heeft van te harde geluiden. Aan de hand hiervan kan de audioloog of audicien het apparaat beter afregelen.
Sign In or Register to comment.