Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Op weg naar CI ?

Morgenmiddag beginnen voor mij de eerste onderzoeken voor een CI in het Radboud Ziekenhuis te Nijmegen.

Eerst heb ik een afspraak bij de controle arts voor een CI, dan een audiologisch onderzoek en daarna en afspraak met de arts van het CI-team. Ik heb dan ook een schrijftolk bij me en een goedhorende kennis gaat mee. Ik heb begrepen dat je overspoelt wordt met informatie, dus dan is het wel handig als je dit nog even kunt nabespreken met iemand.

Al met al heel spannend allemaal en ik hou jullie op de hoogte ! Ook hou ik me aanbevolen voor goede vragen die ik zou kunnen stellen ! Duim voor me !!!

Groeten van Marjan

Comments

  • Ijmiddels heb ik de 1e drie onderzoeken gehad en ja, ik kom in aanmerking voor een CI !

    Aan het eind van de volgende week en de week daarna, heb ik 3 afspraken.

    De 1e is voor het evenwichtsonderzoek, de 2e is een gesprek met de psycholoog en de derde is een informatiegesprek en dan nog een MRI-scan. Deze laatste afspraak ontvang ik nog.

    Mijn gehoor was in 3 maanden tijd opnieuw achteruit gegaan ? Voor mij onverklaarbaar ?! De arts had goede hoop, omdat ik in het verleden veel baat heb gehad bij hoortoestellen, verwacht zij dat ik dit opnieuw kan bereiken.

    Ze gaf aan dat dit gehoorverlies naar 30 tot 40 dB kan gaan ! Dat is enorm positief voor mij, en hoop ik ook dat ik dit mag bereiken. Ik ga er echt voor knokken !

    Normaliter kom ik over 4 maanden bij de arts terug om een operatiedatum vast te stellen over 1 -2 maanden. dat zal betekenen dat ik geopereeerd kan worden in september, maar dit gaat zij proberen naar voren te halen ! Ik hoop dat ik in juli geopereerd kan worden of anders later.

    Duim voor me en ik hou jullie op de hoogte !

    Nu rustig gaan nadenken voor welke CI ik wil gaan. Graag hoor ik hierin ook de verschilende ervaringen etc.

    Groeten van Marjan

  • hallo Marian wat goed dat je een CI krijgt en ik wil je niet ongerust maken maar je bent er nog niet helemaal pas als de uitslag van alle onderzoeken er zijn en die uitslagen zijn goed dan pas is het definitief.

    Ik ga duimen voor je dat alles goed is.

    groetjes Ineke

  • Dag Marjan,

    ik ben benieuwd hoe het nu met je is.
    wat is er allemaal gebeurd?

    met vriendelijke groet,
    Dita
Sign In or Register to comment.