Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Welk CI heb jij gekozen en waarom

Hallo,Graag zou ik willen weten voor welk CI je hebt gekozen en waarom ?Er is aan mij iets vertelt over MED-EL, Cochleair en Advanced Bionics.Nu ben ik well naar een bijeenkomst geweest over "CI iets voor jou ?", maar daar werd alleen gesproken over Advanced Bionics.Ik heb ook gehoord dat MED-EL medio mei/juni met een oorhanger "Rondo" komt en dan heb je geen hoortoestel of een kastje, deze is groter dan die van andere merken. Je krijgt dan ook 2 jaar lang batterrijen erbij. Dit, omdat deze vrij nieuw is en er uiteraard nog geen ervaringen mee zijn. Dus dit puur ter info voor jullie en voor mij een go or no go!Graag zou ik de ervaringen willen horen van Cocleair gebruikers en die van AB. De laatste met name over het kasttoestel de Neptunes en de oorhanger Harmony (Naida).Zelf overweeg ik weer om te gaan dansen, maar zwemmen doe ik sowieso 1x per week, dus dan is de waterdichte zo ideaal en ook tijden sporten buiten of binnen. Hoe ervaren jullie het om bijvoorbeeld geen oorhanger meer te dragen als je dit al heel erg lang hebt gedaan. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en zal ongetwijfeld nog maar vragen hierover in deze categorie plaatsen.Groeten van Marjan

Comments

  • Ik heb gekozen voor de Naida. Waarom? Nou, ten eerste kan je met de Naida hetzelfde als met de Neptune. Maar... er is een verschil. De Naida is niet waterdicht. De Neptune wel. Daar staat tegenover dat de Naida naar mijn mening mogelijk betere microfoons heeft door de t-mic en de dubbele microfoontechniek van Phonak, maar dat moet ik nog uitproberen. Wil je per se een spraakprocessor die je niet aan je oor moet hangen? Dat kan zowel met de Neptune als met de Naida. Het is geen reden om hiervoor de neptune te kiezen. Je moet dus de afweging maken hoe belangrijk jij het vindt dat je spraakprocessor waterdicht is. Vind je dit belangrijk dan zou ik de neptune kiezen, vind je dit niet belangrijk dan kies je de Naida.

    Qua merk koos ik voor AB. Dit is eigenlijk onmogelijk kiezen, want men zegt dat alle merken even goede resultaten behalen. Ik koos voor AB vanwege de 120 kanaals strategie. Het was een soort gok of dit beter is dan cochlear en Med-el. Succes met je keuze.
  • Neptune koos ik vanwege het feit dat ik hele slappe oortjes heb en niet aan oorhangers kan wennen. Ook vind ik de waterdicht en gangbare AAA betterij of oplaadbare accu een sterk argument. De AAA accus zijn niet duur en overal te koop. Later heb ik de T-Comm er bij gekocht vanwege het feit dat ik de T-stand voor ringleiding gebruikt miste bij de Neptune. Moet zeggen, dat is een "gouden" greep: de microfoon verplaatst hierdoor van magneetstukje op je achterhoofd naar de gehoor ingang. Hierdoor scoorde ik meteen al 5% hogere phoneem score in LUMC te Leiden! Geweldig!
  • Ik zit nog in de onderzoeksfase rondom CI te Nijmegen. Heb daar 3 verschillende merken mogen aanschouwen en dan??? Tja waar moet ik voor kiezen. Kreeg te horen dat het qua geluid niets uitmaakt welk merk ik neem, maar ze hebben wel verschillende hoeveelheden sensoren. Welke moet ik dan kiezen en waarom heeft de een meer sensoren dan de andere en waarom maakt dat niet uit? Het is wel een beslissing die ik moet nemen en dan kan ik niet meer terug. Advance Bionics heeft de meeste sensoren, maar bij Beter Horen kreeg ik te horen dat het gehoor max. 9 sensoren aankan??
    Wie oh wie kan mij zinvolle info hierover geven????
  • Hallo ik ben Jo 45 jaar en nieuw op dit forum. Zit momenteel in het CI traject bij het LUMC en heb vandaag mijn BERA en vestibulair onderzoek gehad. Ik ben sh geworden in mijn puberteit nav de bof en sinds dien is gehoor langzaam achteruit gegaan. Testen met HA leverden niks op qua verbetering spraakverstaanbaarheid dus nu dan toch voor een CI gaan. Daarbij heb ik ook zeer ernstig last gekregen van tinnitus. Een gonzend geluid meer in mijn hoofd/hersenen dan in mijn oren daar komt zo af en toe wel een piep bij ( alsof ze ergens anders kwaad over je spreken zei mijn moeder vaak ) Acceptatie van sh zijn valt niet mee ik heb het altijd goed gered op spraakafzien maar dat gaat ook steeds minder nadat ik van de zomer opeens een heel stuk minder hoorde door onverklaarbare reden. Dus via kno kentalis bij lumc voor een ci terecht gekomen kiezen uit div merken Maar welke. Zelf was ik bij t zien van de Rondo van Med-el soort van "verliefd". Zijn er mensen die hem hebben en hoe bavalt ie? Ik kan er geen bericht op dit fora van vinden. Ook heeft med el een nieuwe kleune opus. Zijn er daar al gebruikers van. Hoe maak je de keuze voor welke ci?

    links of rechts is ook zo'n vraag die me bezig houdt. Wie heeft tips en of ervaringen met Med el?

  • Hallo allemaal,

    Ik worstel ook met deze vragen en zou o zo graag antwoorden willen zien op bovengestelde vragen. Het liefst zo veel en zo divers mogelijk!,
    Alvast dank!

    Mvrgr.
    Marjan Haasnoot
  • Hallo allemaal,

    Ik heb in 2009 gekozen voor de Harmony van Advanced Bionics. Om twee redenen: de kwaliteit van muziek zou beter zijn dan die met een CI van andere fabrikanten en vanwege de constante vernieuwingsdrift van AB. Je hoeft niet te wachten op een nieuwe processor om gebruik te kunnen maken van de nieuwste ontwikkelingen. Zo heeft AB sinds ik mijn Harmony heb ClearVoice en Optima ontwikkeld en daar kan ik met mijn relatief oude processor dus ook gebruik van maken. In het voorjaar kom ik in aanmerking voor de Naída. Ik ben vooral benieuwd naar UltraZoom, waarmee ik me nog beter zou moeten kunnen focussen op gesprekken in een lawaaierige omgeving.
  • Voordat ik dit jaar bij de Phonakdag was wist ik niet dat er meerdere merken CI leverbaar zijn.
    Mocht ik in aanmerking komen dan zal ik me dus hier ook op moeten beraden wat de beste oplossing zal zijn.
    Is er op internet te vinden welke en wat de verschillende optie zijn?
  • Dat is lastig Edwin, ervaringsdeskundigen kunnen alleen iets zeggen over de eigen processor. Zo ben ik meer dan tevreden met AB, de Naida. Het is een lastige afweging. Natuurlijk zijn alle merken heel goed en iets negatiefs over welk merk ook hoor ik nooit. Laat ik zeggen, ik ben heel tevreden en heel blij met de Naida
  • Voor mij gold de reden die Renske aangaf ook om te kiezen voor AB. De 122 kanalen strategie , beter muziek horen en dat AB heel veel met nieuwe ontwikkelingen bezig is. De samenwerking met Phonak is voor mij ook heel belangrijk, mede door de combinatie van de Naida CI met Naida hoortoestel. Samen met de compilot een gouden combi voor mij! Maar het is inderdaad zo dat wij als CI gebruikers natuurlijk alleen voor "eigen kerk" kunnen preken. We kunnen niet vergelijken en kunnen alleen onze eigen ervaringen vertellen.
  • edited July 2015
    Ik heb gekozen voor een Cochlear die ik inmiddels al weer 2 maanden op heb. Waarom deze, heb in het LUMC een aantal uitgeprobeerd en deze vond ik het lekkerste zitten. Toen ik gepast had weer naar huis, bleek de processor toen ik het LUMC uit ging er nog op te zitten, goed keuze dus, soms heb je niet het idee dat je hem op heb, totdat die af gaat want dan ben je echt doof.
  • Hoi,

    Ik heb gekozen voor de Med-el 28 Flex.
    Waarom? Deze bevat 21 elektroden, het geluidseffect is dieper, natuurlijker, helderder scherper. Ik heb ook een paar voorbeelden gehoord wat een verschil. Hij lag ook lekker in de hand en duurzamer. Wat nog moet blijken. Mijn operatie vind volgend jr plaats
  • Ik vraag me af beste Vandiekes, hoe je de verschillen heb kunnen horen? Zijn immers allemaal simulaties die best nogal wat kunnen afwijken van de werkelijkheid.
    Het aantal elektroden zegt ook niet alles, het is zeker niet zo hoe meer elektroden hoe beter het geluid.
    Wat betreft duurzaamheid, je hoeft slechts vijf jaar met de processor te doen daarna krijg je een nieuwe processor. lekker in de hand liggen is mooi hoewel ik hem liever lekker achter het oor heb liggen :)

    Ik wil hiermee je keuze niet bekritiseren, immers alle merken CI zijn hartstikke goed.
    Ben je wel bij alle fabrikanten geweest en heb je je daar laten informeren over de (on) mogelijkheden van de diverse processoren?

    Hartelijke groet, en voor volgend jaar alvast veel sterkte met de operatie en revalidatie.

    Groet
    Henk
Sign In or Register to comment.